Tudunk már a Nürburgring-Nordschelifén futott 7”50,63″-es fronthajtású hot hatch körrekordról, az elbűvölő keretszámokról és a modell WTCC-gyökereiről, de amíg csupán statikus formában találkozunk ezekkel, elismerő biccentésen kívül aligha vált ki komolyabb érzelmeket. Michelisz Norbi versenygépe más tészta, prototípus, ennek ellenére az utcai verzió DNS-mintája mindent elárul.

A +R menü gyorsabbá teszi a futómű és a motor reakcióit, és pirosabbá a műszerfalat A +R menü gyorsabbá teszi a futómű és a motor reakcióit, és pirosabbá a műszerfalat

A nemzetközi menetpróbának helyt adó Pozsony, majd délután a Slovakia Ring is jó választásnak bizonyult, hiszen viszonylag kis távolságon belül három különböző viselkedési karakteréről győződhettünk meg. Az első etapon a szlovák fővárost elhagyva autópályán léptünk át Ausztriába, majd rövid burgenlandi kanyargás következett a sógoroknál. Utóbbi felettébb emlékezetes volt, hiszen a Civic Type-R itt már kissé kiereszthette karmait. A dimbes-dombos szerpentin gyorsítás-fékezés-kanyar kombinációiban már szuszogott valamelyest a négyhengeres turbómotor, én pedig fülig érő vigyorral konstatáltam, ahogy a profi futómű szinte odaragasztja az úthoz az 1,4 tonnás sportolót. A 350 mm-es perforált tárcsákra harapó négydugattyús féknyergek jóval átlagon felüli satuzást tesznek lehetővé, a szórakozáshoz pedig a mindössze 40 mm-es kulisszaúton járó sebességváltó is méltó partner.

A gazdagabban felszerelt GT-verzió felára 750 000 Ft A gazdagabban felszerelt GT-verzió felára 750 000 Ft

Az autópályás menetről csupán száraz tényeket közölhetek: szabálytisztelet, tempomat, 130 km/óra, mély, monoton búgás az utastérben, amit azért meg-megtört néhány lassítás-gyorsítás fázis – csak, hogy ez a menüpont is tartogasson valami izgalmat. Mese és mellébeszélés nincs, ez az autó nem munkába járós, nem családi és nem is hosszú távú utazós, hanem hús-vér sportkompakt. A gyári prospektus egyenesen „közúti versenyautónak” nevezi!

A diffúzor nem csupán látványelem, ahogy a kopoltyúk sem kamumegoldások, tényleg mozgatják a beáramló és távozni igyekvő levegőt A diffúzor nem csupán látványelem, ahogy a kopoltyúk sem kamumegoldások, tényleg mozgatják a beáramló és távozni igyekvő levegőt

A puding próbája az evés, ami esetünkben hat kört jelentett a Slovakia Ringen. A menetrend a szokásos és bevált receptet követte: egy felvezető, majd két gyorsabb kör, aztán újabb kettő a +R program élesítésével, végül az úgynevezett hűtőkör, mindez instruktorral az anyósülésen. Nem sok, de ahhoz éppen elég, hogy elmélázzon az ember a 310 lóerő és a 400 Nm tálalásán, a kéjes motor- és kipufogóhangon és a fékrendszer fáradhatatlanságán. Mielőtt azonban kifújhattam volna magam, jött a bónusz, a nap megkoronázása, avagy két élménykör Michelisz Norbi mellett! Mit mondjak? Az „éles kontraszt” árnyalt kifejezés, s itt nem is elsősorban a vezetési tudásunk közti különbségre, hanem a Civic Type-R állóképességére gondolok. Míg én nagyképűség nélkül úgy éreztem, hogy az alattam dolgozó példány bőven átlagon felüli igénybevételnek lett kitéve, Norbi irányítása alatt egy másik galaxisba lépett a gép. A célegyenes végén szinte rúgta a fékpedált, a váltókar csattanósan követte a mozdulatokat, a 235 mm széles, 19 colos gumik pedig nyüszítve könyörögtek az életükért. Na, erre mondtam, hogy besza-behu…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hond Civic Type-R
Összlökettérfogat: 1996 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 228 kW (310 LE) 6500/perc
Max. nyomaték. 400 Nm 2500-4500/perc

Hossz./szél./mag.: 4390/2065/1466 mm
Tengelytáv: 2594 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1605/1528 mm
Saját tömeg: 1382 kg
Csomagtér: 498/1214 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,7 s
Max. sebesség: 270 km/h
Gyári átlagfogy.: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 170 g/km
Vételár: 9 940 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!