A Volvo tudja a módját, a felfrissített C30-as és C70-es ügyesen ötvözi az ellentéteket. Ja, és persze jégkunyhóban aludtunk a bemutató alkalmával, de azért nem egészen olyanban, mint az eszkimóké…
Mindez mintha azt akarná sugalmazni, hogy a látszólag jégtömbből kifaragott, szóval vagány fickóknak való Volvók sem csak hóviharban edzett vikingeknek felelnek meg, hanem éppen ellenkezőleg: dédelgetően kényeztetik gazdájukat – azzal a komforttal, amelyet éppen az Észak ridegségéhez szokott svédek értenek annyira jól. Designjuk pedig a szemet hivatott gyönyörködtetni, hiszen a kordában tartott közlekedés körülményei között alig lehet műszaki előnyökkel villogni, tetszetős megjelenéssel viszont annál inkább.
Volvo-matematika: trendi lehetőségek
A provokatív és játékos C30-as, amely elsősorban városi használatra való, s a praktikum helyett inkább hetyke megjelenésével, könnyed személyiségével hódít, mindent megad a divatozni vágyó autósnak. Nemigen valószínű, hogy egy ugyanilyen parkol le mellettünk, hiszen 49 külső színkombináció, 11-féle alufelni, 27-féle kárpit, négyféle középkonzol, 12-féle hajtómű és háromféle audiorendszer rendelhető, ezenkívül van opciós hátsó spoiler, tetőablak, no meg sok egyéb, úgyhogy a variációk szinte kiapadhatatlanok. Itt már nem a „Mindent a szemnek” érvényesül, noha rendesen átrajzolták az autót, új az orra, a sárvédő és a hátulja, belül pedig a „lebegő” középkonzol tört gyöngyházfénye ragadja meg a tekintetet. Eltévedéstől akkor sem kell félni, ha felmondaná a szolgálatot a navigátor: a szőnyegek világtérképpé állnak össze…
A dinamikus pilóta valószínűleg még ennél is többre értékeli, hogy a kormányzás 10%-kal direktebb, a futómű pedig 30%-kal feszesebb lett, és egy még sportosabb futómű is rendelhető az autóhoz, extraként. Idén tavasztól rendelkezésre áll az 1.6 DRIVe modell, start/stop funkcióval, amely – például piros lámpánál vagy dugóban – leállítja a motort. E megoldás mindössze 3,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztást és 99 g CO2/km károsanyag-kibocsátást tesz lehetővé. A T5-ös, a D5-ös és 2.0D motorok alapfelszereltségéhez hatfokozatú kézi sebességváltó tartozik, az öthengeres benzin- és dízelmotorokhoz Geartronic funkcióval ellátott ötfokozatú automata rendelhető, a 2.0D-hez pedig a hatgangos Powershift automata konfigurálható.
Kívül-belül finomított részletek a C70-esen
A C70-es módosulásai igen diszkrétek, a finom változtatások bevallottan egyetlen célja a luxus érzetének növelése volt. Szerkezetileg mind az autó egésze, mint az egyéniségét adó háromrészes fém kupé-kabrió tető nem igényelt konstrukciós beavatkozást – noha a 30 másodperces nyitási-csukási idő, valamint az, hogy csak álló helyzetben működik, már nem számít élvonalbelinek. Igazából az autó orrát és hátsó részét tervezték át, hogy jobban illeszkedjék az aktuális márkaarculathoz, és finomabb anyagokkal, még gondosabb kidolgozással értékelték fel a belső teret. Az orr sokkal határozottabb ék formájú lett, egyes elemeket pedig a tervezők elmozdítottak hosszirányban és függőlegesen, így az autó eleje a korábbiaknál erőteljesebb térbeli mélységet kapott. Az új első fényszórók és a ködlámpák körüli díszítés például egy kicsit felfelé és hátra dől, az alsó hűtőrács pedig sokkal részletesebben kidolgozott. Hátul újdonság a fénydiódás lámpaegység, amely minden tekintetben előrelépés az izzólámpáshoz képest.
A műszerfal szélesebbnek és egyben kecsesebbnek tűnik, borítása jobb minőségű anyagból készül. Az exkluzív, kizárólag a C70-esben használt tipográfiájú műszerek is jelzik, hogy ez a Volvo egyik legrangosabb modellje.