Komoly autó lett, kérem, csak éppen kisméretű. Azt mondják, hogy csak az első millió megszerzése nehéz, Twingóból meg már több mint 2,4 millió ment el, úgyhogy ebben az esetben semmi sem nehezítette a felnőtté válást. Gondolták volna, hogy az egybeszabott törpe már közel 15 éve van a piacon? Ugye nem, a Twingo, melyre először két kézzel mutogattunk, s értetlenkedtünk felette, belenőtt a városképbe, a forgalom elfogadott résztvevője lett, és nem utolsósorban szép profitot hozott gyártójának. Az elmúlt másfél évtized egyik, ha nem a legsikeresebb kisautója most átalakult, s a legtöbben egyetértenek azzal, hogy előnyére változott. Lássuk a részleteket.
Nagy levegő!
A Twingo aktuális megjelenési formájában igazi hibrid, a Clio III rövidített padlólemeze alatt a Clio II futóműve hurcolássza a vadonatúj kasztnit. Teljes hossza 3601 mm, szélessége 1640 mm, magassága 1472 mm, az első és hátsó tengelyt pedig 2367 mm választja el egymástól, ami négy csúsztatható ülésnek és egy ekkora autótól meglehetősen korrekt méretű csomagtartónak biztosít helyet. A hátsó üléseket 22 centis sínen lehet előre- vagy hátratolni, 26 mm-rel magasabb a fejtér, s hátul 30 mm-rel több hely jut a lábaknak. A kedves apróság utasterében összesen 11 tároló várja az utasok mütyürkéit, közülük 13 literrel kiemelkedik a kesztyűtartó, további nyílások találhatók a műszerfalban és az ajtózsebekben, és kiviteltől függően egy 3,7 literes fiók is kapható a sofőrülés alá. A tárhelyek összesített térfogata 28,4 liter, a csomagtartóé az ülések helyzetétől függően 165/285/959 liter.
A műszerfal a középkonzolra költözött, a Dynamic és GT kivitelű autók pedig egy fordulatszámmérőt kaptak a kormánykerék mögé. A kesztyűtartóban USB-csatlakozó található, míg a Tune Point névre keresztelt audioközponthoz akár három külső eszközt is csatlakoztathatunk, hangjuk a beépített hangfalakon keresztül csendül fel, vezérlésük pedig a kormányra helyezett gombokkal is megoldható. Apróságához képest számtalan, nagyobb modellekre jellemző extrával tömték tele. Elöl és oldalt légzsákok védik az utasokat, kapható automata klíma, tempomat, automata fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő és parkolóradar is.
Az autó kezdetben 1,2 literes benzinmotorokkal lesz kapható, a szívómotor teljesítménye 60 vagy 75 lóerő, legnagyobb nyomatéka utóbbi esetben 107 Nm, míg a turbós változat 100 lóerőt ad le, 145 Nm-es csúcsnyomatéka pedig már 3000-es fordulatszámtól elérhető. A 75 lovas verzión kívül, mely robotizált Quickshift sebességváltóval is kapható, az összes motorhoz, köztük a később bevezetésre kerülő 1,5 dCi-hez is, ötfokozatú manuális váltót kapcsoltak. Akárcsak elődje, ez is választható hatalmas, 666 mm hosszú napfénytetővel, a sportos verziókon erősen lesötétítik a hátsó ablakokat, az egyedivé válás útján pedig a készletben kapható dekorációs matricák adják meg a végső lökést.
Az új Twingót Szlovéniában, Novo Mestóban fogják gyártani, forgalmazása pedig valamikor a nyár folyamán kezdődik, de nálunk csak 2008-ban mutatkozik be.