Nem voltak kiszivárogtatott képek vagy skiccek, a Peugeot az utolsó pillanatig mesterien titkolta az 5008-as bemutatását. Persze tudjuk, hogy a lehetőség eddig is adott volt, a Peugeot a konszerntárs Citroën mintájára tulajdonképpen már évekkel korábban is készíthetett volna családi egyterű modellt, de ez csak most történt meg. Az is meglepő, hogy a 3008-as kompakt SUV bemutatója után alig pár hónappal rántották le a leplet az 5008-asról, vagyis fél éven belül két olyan modellel jelentkezett a Peugeot, amilyenek korábban egyáltalán nem voltak a palettáján.
Azonos műszaki alapok eltérő formában
Az 5008-as arányait és sziluettjét nézve szembeötlő a hasonlóság a műszaki alapokat adó Citroën C4 Grand Picassóval. A részletek viszont gyökeresen eltérők, vagyis a PSA-konszern nem esett abba a hibába, hogy az 5008-ast a Picasso „koppintásaként” tálalja. Az 5008-as igenis eredeti, ami leginkább annak köszönhető, hogy a formai elemek a 3008-ast juttatják eszünkbe. Az új Peugeot-k jellegzetességének számító hatalmas száj sokkal konszolidáltabb formát öltött, nem fókuszálja úgy a tekintetet. A karosszéria nemcsak mutatós, hanem kiváló alaktényezővel is rendelkezik, a 0,29 cW-érték az egyik legjobb a kompakt egyterűk mezőnyében.
Az újdonság tengelytávja ugyanúgy 2728 mm-es, mint a nagy Picassóé, de hossza 6, magassága pedig 5 centiméterrel kisebb azénál, szélességük pedig milliméterre megegyezik. A népes konkurenciával egyetemben az 5008-as öt és hét üléssel egyaránt elérhető lesz, a második sorban egyébként három teljesen különálló „széket” találunk, melyek 13 cm-es sínen tologathatók előre-hátra, s a háttámlájuk dőlésszöge is változtatható. Az üléseket origami módjára lehet behajtogatni a padlóba, így teljesen sík rakteret kapunk. A csomagtér öt üléssel 579 literes (a kalaptartóig mérve), ám a hasznos tér akár 2506 literesre duzzadhat.
A műszerfal és a vezetői környezet a 3008-ashoz hasonlóan igen látványos, mintegy burokként öleli körbe a sofőrt. A lapított aljú kormánykerék, a billenőkapcsolók, a magas kardánalagút és a mutatós levegőnyílások tekintetében az 5008-assal kivételt tettek, hiszen e megoldások mindegyikét átmentették az egyterűbe.
Modern erőforrások, dízel automata váltóval is
Egyelőre két benzines és két dízelmotor alkotja az erőforrások palettáját, előbbiek a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os egységek 120 és 156 lóerővel, az erősebbik turbófeltöltésű. A gázolajosoknál az 1,6-os, 110 lóerős HDi lehet a sláger, de választható a 2,0 literes is 150 lóerővel, ez az egység hatfokozatú automata sebességváltóval is rendelhető, 163 lóerős teljesítménnyel. Az újdonságot először szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon tartott hivatalos premier alkalmával veheti szemügyre a nagyközönség, a forgalmazás csak ezután kezdődik.
Miklós-Illés Kálmán