Ahogy azt előző lapszámunkban is olvashatták, a Meriva igazi ütőkártyája – a dögös forma mellett – az egymással szemben nyíló két oldalsó ajtó. E szellemes megoldásnak a FlexDoor nevet adták. A valóságban pedig remekül működik az elsőre futurisztikusnak tűnő ajtómechanika! A B-oszlopot a karosszéria merevségének megőrzése végett meghagyták, az igazi trükk, hogy a hátsó ajtók zsanérjait a C-oszlophoz rögzítették.
A Meriva valóban hozza azt a pluszt, amit az Opel felmérései szerint elvárnak tőle a vevők: a magas üléspozíció nyújtotta előnyöket és az utastér egyszerű megközelíthetőséget. A sofőr és az utasok a normál személyautókhoz képest fentebb trónolnak, a körkilátás is dicséretes. Az oldalajtók külön-külön nyithatók, a második sorba történő ki- és beszállás pedig nagyon egyszerű. Az emelt üléspozíció miatt igazából csak rá kell huppanni az ülésekre, a masszív kapaszkodók pedig kilépéskor jönnek jól. Az autó furcsa oldalvonala nem holmi formatervezői hóbort, valós funkciója van a hullámos kialakításnak. Egészen egyszerűen így tudták lejjebb vinni a hátsó ablakok oldalvonalát, ezáltal a gyerekek könnyebben kiláthatnak. A „fordítva” nyíló hátsó ajtó egyszerűbbé teszi a gyerekülések berakását és a lurkók bekötését. Biztonsági okokból a hátsó ajtók 4 km/óra felett automatikusan záródnak, s csak az autó újbóli megállásakor lehet kinyitni őket.
További három „Flex-trükk”
Az elmés FlexDoor ajtókon kívül említést érdemes a FlexSpace üléskoncepció is. A hátsó ülések sínen csúsztathatók előre-hátra, no meg oldalra, a középső rész hosszú tárgyak szállításához lehajtható, a hátoldalán pedig rekeszek lapulnak. A második sorban, ha csak ketten foglalnak helyet, akkor a két szélső ülőalkalmatosság – a középső ülés lesüllyesztése után – beljebb tolható, ezáltal jelentősen megnövelhető a válltér. A raktér padlója alatt jókora tárolót alakítottak ki, a felső takarólapra igazából csak azért van szükség, hogy lehajtott ülésekkel sík legyen a padló. A használaton kívüli kalaptartót és az alsó takarólapot a támla hátoldalához lehet rögzíteni.
Okos megoldásokat foglal magában a FlexRail középkonzol is. Utóbbi lényege, hogy a két első ülés közötti óriási láda tetejét könyöklőnek formálták, mely nemcsak csúsztatható, hanem ki is vehető. Alatta egy tologatható műanyag tálca található, s van még egy alsó szint is, ahol további rekeszeket alakítottak ki. A FlexRail egyetlen szépséghibája, hogy a középkonzoli tartószerkezete egészen a második sorig nyúlik hátra, így a középre kényszerülő utasnak gyakorlatilag nincs lábhelye.
Gondoltak az aktív életvitelt folytatókra is, nekik találták ki a hátsó lökhárítóból kihúzható FlexFix kerékpártartót. A FlexFix két bicikli biztonságos rögzítését teszi lehetővé, és saját, kihajtható világítótestekkel is rendelkezik.