Az X-Trail amolyan szürke egérke, nem tűnik ki sem formatervével, sem bivalyerős motorjaival, sem minden akadályt legyűrő összkerékhajtásával: mindenből pont annyi van benne, amennyi kielégíti az átlagos városi terepjárós igényeit. Mindezt hallatlan megbízhatósággal és olyan szerény megjelenéssel, hogy az emberben fel sem merül, hogy terepjárót lát.
A generációváltás elsősorban a lökhárítókat, a hűtőmaszkot és a lámpákat érintette, no és persze minden irányban nőtt egy kicsit az új Qashqai padlólemezére épülő autó. A tengelytávot 5 mm-rel, 2630 mm-re nyújtották, míg a jármű teljes hossza 175 mm-rel, 4630 mm-re nőtt. A növekedésből a csomagtartó profitált a legtöbbet, 410 helyett immár 555 literes. A raktér kialakítása kétszintű, a padló alatt egy kihúzható fiók található,melyben az értékesebb tárgyak rejthetők el a kíváncsi szemek elől. A fiók apró falakkal külön részekre osztható, sőt az egész padló és a fiók kiszedhető, amivel a poggyásztér magassága 12,7 cm-rel fokozható.
Kívülről megtartották a karosszéria határozott övvonalát, az utaskabinban pedig szögletes vonalak miatt maximális a rendelkezésre álló tér kihasználtsága. Megváltoztatták a leghátsó kisablak és a D-oszlop formáját, amire jól rímelnek a szélesített kerékjárati ívek és a pár mérettel nagyobb Pathfinderre emlékeztető orr-rész.
Belgyógyászat
Az utastérben is hatalmas változások történtek. A műszerfal középről átköltözött a kormánykerék mögé, így nagyobb lehetett a középkonzolba épített navigációs képernyő, és a többlemezes CD-váltónak is maradt hely. Az utastérben puha érintésű és szemcsés műanyagok váltják egymást flokkolt részletekkel, fekete-szürke vagy fekete-homokszín kombinációban. Egyes elemek, például a műszerek vagy a légbeömlők köré titán- vagy ezüstszínű díszítések kerültek.
Az X-Trailt négy különféle, két benzines és két, részecskeszűrővel ellátott dízelmotorral lesz kapható, ezek közül az egyik dízel immár automata váltóval, a benzines pedig fokozatmentes CVT-vel is elérhető lesz. Továbbfejlesztették az ALL MODE összkerékhajtást, a lejtőn való ereszkedést segítő DDS (Downhill Drive Support) és a hegymeneti elindulást megkönnyítő USS (Uphill Start Support) funkciókkal bővítették a menüjét. Utóbbi működése teljesen automatikus, a rendszer magától fékezi a kerekeket, amennyiben 10%-nál nagyobb meredélyt érzékel. A DDS a középkonzolra helyezett kapcsolóval aktiválható: az “ALL MODE lock” állásban nem engedi 7 km/óra fölé kúszni a sebességet, így a vezető nyugodtan a kormányzásra koncentrálhat.
Az X-Trailt Japánban, a vállalat kyushui üzemében fogják gyártani, forgalmazása nyáron kezdődik Európában.