Dieter Zetsche, a Mercedes első embere a frankfurti premier alkalmával mondta: „Az SLS AMG-vel az a célunk, hogy a modell láttán minden autórajongó szíve hevesebben kezdjen verni.” Nos, ez a jármű tényleg alkalmas e célra, főleg akkor, ha ismerjük a történetét. Közvetlen elődje fél évszázaddal ezelőtt, 1954-ben ünnepelte premierjét, s 1999-ben az Évszázad sportautójának is megválasztották. A sirályszárnyas 300 SL a maga idejében ugyanúgy a sportkocsik szűk elitjéhez tartozott, mint ma az SLS AMG. Az előd egy ideig a leggyorsabb sorozatgyártású autó címét is viselte, ami sejteti, hogy a Mercedesnek bizony nagyon oda kellett tennie magát, hogy méltó utódot készíthessen. Már az első fotók után biztosak lehettünk benne, a stuttgarti cég jó úton jár, az újdonság ugyanis pontosan megőrizte az előd karakterét, még ha nyilvánvalóan minden porcikája új is. Mindezek mellett az autó különlegessége az, hogy ez a Mercedes első olyan modellje, amit az utolsó csavarig a házi tuningműhely, az AMG fejlesztett.
Magasra nyíló szárnyak és V8-as szívómotor
A könnyű beszállás érdekében az SLS sirályszárnyai 70 fokban, 1,5 méter magasra nyílnak, vagyis az extrém ajtók sem a beszállásnál, sem a méretük miatt nem követelnek kompromisszumot. Orr-része – akár a dicső elődé – szinte függőlegesen „harapja” a levegőt, a farrész pedig meglehetősen szokatlanul, de kecsesen végződik. A konstruktőrök szerint a belteret a repülőgépek cockpitjéhez hasonlóvá akarták tenni, ám az a tény, hogy mindössze 369 mm-rel az aszfalt felett ülünk, tudatosítja: igazi sportkocsival van dolgunk. A sebességváltó választókarját a repülőgépek hajtóművezérlő karjáról másolták, de a magnéziumból készült ülésváz és a karbonszálas betétek is nagyon gondos munkáról árulkodnak. Az SLS AMG exkluzivitását jól hangsúlyozza a ma kapható egyik legfejlettebb, ez esetben alapáron járó Bang&Olufsen audiorendszer is.
Mivel sportkocsiról van szó, az egyik legfontosabb kérdés az erőforrás volt. Az autó motorja az AMG-nél készülő, kézzel épített, 6,2 literes V8-as, amely a 70-es évekbeli legendás, 6,3 literes erőforrás miatt viseli a 6.3-as számkombinációt. Az atmoszferikus V8-ast eredetileg az 5,5 literes kompresszoros leváltására tervezték, ám annyira bejött a vásárlóknak (megtalálható az E, CLS, ML, SL, S, CL modellekben), hogy úgy döntöttek, az SLS is ezzel az egészen 7200-ig pörgethető erőművel lesz igazán felejthetetlen. Csakhogy amíg a 6,2-es az említett modellekben 514 vagy 525 lóerőt teljesít, addig a szívórendszer, a szelepek és a vezérműtengely átalakításával 571 lóerőt és 650 Nm-es csúcsnyomatékot préseltek ki a motorból úgy, hogy a gyári adatok szerint 13,2 litert fogyaszt száz kilométerenként. A nagy V8-ast az első tengely mögé építik, így a súlyeloszlás csaknem tökéletes: az 1620 kg-os SLS tömege 47:53 arányban oszlik meg az első és hátsó tengelyek között.
3,8 másodperc alatt százon
A hátsó tengely előtt helyezték el a sebességváltót, amely a DTM-ben szereplő C-osztályos versenyautó váltójához hasonlóan karbonból készült. Az erőátviteli egység tényleg a legfejlettebb rendszerek közé tartozik, s az AMG Drive Unit forgókapcsolóval négy különböző program szerint lehet beállítani („C”- Controlled Efficiency, „S”- Sport, „S+”- Sport Plus, „M” – Manual). A hét fokozat miatt a motor erejét még könnyebb kiaknázni, de a rugalmasság mellett az erőmegszakítás nélküli váltások is a duplakuplungos váltót dicsérik. Ezek után nem is olyan meglepő, hogy az újdonság 3,8 szekundum alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, ennyit tudnak manapság a legkeményebb Ferrarik és Porschék… A 317 km/órás végsebesség is imponáló, hiszen az SLS AMG-nél a többi izom-Mercedesszel ellentétben nem limitálták 250 km/órában a csúcstempót.
A 300 km/h feletti sebességről persze meg is kell állni, ezért kerámia fékrendszer lassítja az SLS AMG-t, a legfejlettebb, három fokozatban állítható ESP-vel karöltve.
Az újdonság a Mercedes első olyan modellje, amelyik majdnem teljesen, 96 százalékban alumíniumkarosszériával készül, a maradék hagyományos acél. A futóműnél is ezt a könnyű és erős anyagot használták fel, ami a mechanikus sperrdifferenciálművel együtt kiváló úttartást és magas kanyarsebességet eredményez.
Az SLS AMG a jövő év tavaszától nálunk is kapható lesz, hivatalos árral azonban még nem tud szolgálni a hazai importőr. A 177 ezer eurós németországi vételárból kiindulva 50 millió Ft körüli árral kell számolni. Az biztos, hogy ez a modell már önmagában is szenzációs, azonban 2011-ben bemutatkozik a tisztán elektromos verzió is. Az ugyan nem fújtat majd olyan szépen, mint a gyönyörű hangú V8-as, de legalább olyan menetteljesítményekre lesz képes, még ha tömege valamivel nagyobb is. Villanymotorja 533 lóerőt és 880 Nm-t állít csatasorba, ráadásul a modellt „intelligens” összkerékhajtással is felvértezik.