Az autót a Tofas A.S. fejlesztette ki, mely a Fiat Auto és a Koc Holding 50-50%-os tulajdonrésszel alapított, az isztambuli tőzsdén is jegyzett vegyesvállalata. Az új modellt a törökországi Bursában található gyárban fogják gyártani (teljes kapacitással az éves termelés eléri a 60 000 példányt), és számos európai és nem európai országban kerül piacra: Spanyolország, Németország, Marokkó és Finnország. A későbbiekben beindul a Fiat Linea gyártása Brazíliában, Indiában, Kínában és Oroszországban is.
Az új modell dinamikus és könnyed vonalakból építkezik: formatervét a Fiat Style Center készítette. Töretlen, sima vonalak jellemzik, melyek megerősítik az új modell pozícióját az új generációs Fiat modellek (Grande Punto, új Bravo) között, és új megvilágításba helyezik az olasz autós hagyományok tradicionális stíluselemeit a limuzin szegmensben. Ennek a kiemelkedő formatervi örökségnek az eredménye a Fiat Linea, a négyajtós limuzin, méretei a kategória élmezőnyébe helyezik: 4,56 m hosszú, 1,73 m széles és 1,5 m magas, tengelytávja 2,6 m, csomagtere pedig 500 literes.
Az utasteret is hasonló gondossággal tervezték, a vonalak teljes harmóniában és egyensúlyban vannak a külsővel: a barátságos, fénnyel töltött környezetben rengeteg a tér, és felsőfokú a kényelem, ha a sofőr és az utasok számára biztosított ergonómiát és helykínálatot vesszük számításba. A Fiat Linea utasterének minősége, kényelme és praktikuma miatt különbözik a többiektől, amit a kifinomult anyagok és a színválaszték, valamint a részletekre és az összeszerelési minőségre fordított figyelem is alátámaszt.
A forgalmazás kezdetén egy benzin- (1,4 8v, 77 LE) és egy turbódízel (1,3 Multijet 16v, 90 LE, változó geometriájú turbóval) motor közül lehet majd választani, mindkettőhöz ötfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. A 120 lóerős 1,4 16v Turbo és az új T-Jet motorcsalád a későbbiekben lesz elérhető.
A Fiat Linea vásárlói számára fontos az átfogó felszereltség, mivel ez lesz a család első számú autója. A legtöbb országban két motorral, három kivitelben (Active, Dynamic és Emotion), tizenegy színben lesz kapható. A felszereltség eggyel magasabb kategóriában is megállná a helyét, a kifinomult légkondicionáló berendezés és a szórakoztató/tájékoztató rendszerek jelentősen fokozzák az utazás kényelmét: automata klíma, Blue&Me® rendszer USB-csatlakozóval, MP3 fájlokat is felismerő CD-lejátszós rádió, tempomat, vagy akár sötétedés- és esőérzékelők, parkolássegítő szenzorok.
A Fiat Linea megbízható felfüggesztései nagyon könnyű és pontos kormányzást, kiváló úttartást, és a lehető legnagyobb kényelmet biztosítják az utasoknak: elöl MacPherson rendszerű, hátul pedig torziós rúddal összekötött, félig független kerékfelfüggesztés található.
Az egyedülálló berendezések helyett inkább az egymással összeköttetésben álló megoldások teszik kategóriája egyik legbiztonságosabb autójává. Stabil, nagy teherbírású és hatékony a fékrendszere, a motorok kiváló gyorsulást biztosítanak, az autó viselkedése pedig még a legkritikusabb helyzetben is uralható. Az új modell passzív biztonsági felszerelése is átfogó, amit a piactól és kiviteltől függően akár alapfelszereltségként kínált hat légzsák (szakaszos első, függöny- és oldallégzsákok) is alátámaszt. Ezenfelül további innovatív felszerelések biztosítják, hogy a vezető mindig tökéletesen uralma alatt tartsa az autót. Ilyen az utolsó generációs ABS EBD-vel és opcionálisan választható ESP-vel.