Az Audi a stílust, a divatot és a luxust reflektorfénybe állító, nagyszabású Design Miami rendezvény keretein belül leplezte le vadonatúj zászlóshajóját. Ehhez – no meg az előzetes várakozásokhoz – képest a harmadik generációs A8-as megjelenésétől nem esik le az állunk, talán a legnagyobb dobás, hogy teljes egészében LED-es fényszóróval is elérhető az autó. Szóval, a drámai hatás helyett inkább a jól bevált formanyelvezet következetes finomítására törekedtek a tervezők. Mindenesetre azt szépen elkendőzték, hogy felmenőjéhez képest minden dimenzióban megnőtt (h: +86 mm; sz: +55 mm; m: +16 mm) és tekintélyes méretekkel bír az autó, melynek a tengelytávolságán is közel öt centit nyújtottak. Habár az Audi mindegyik ellenfelénél nagyobb, az alumínium térvázas építésmód biztosítja számára, hogy mégis könnyebb legyen, s 0,26-os alaktényezője ugyancsak kiemelkedően jónak számít a kategóriában.
A továbbfejlesztett motoroknak és a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó alkalmazásának is betudható, hogy elődjénél 13-22%-kal kevesebbet fogyaszt. Bevezetéskor kétféle V8-assal kínálják a luxuscirkálót: a 4.2 FSI benzines 372 lóerőt és 445 Nm-t mozgósít, míg a 4.2 TDI dízel 350 lóereje mellett tiszteletet parancsoló 800 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet. Ezeket követi rövidesen a 250 lóerős 3.0 TDI változat, majd később ennek a szupertakarékos, elsőkerék-hajtású verziója 204 lóerővel és 6,0 literes átlagfogyasztással. A többi A8-ashoz quattro összkerékhajtás (alapesetben dinamikus, 40:60 arányú nyomatékelosztással) jár, a gázolajos csúcsmodellhez pedig az egyébként feláras hátsó sportdifferenciál is széria.
Az Audi alatt elöl oldalanként öt lengőkaros, hátul multilink trapézlengőkaros felfüggesztések dolgoznak légrugózással és adaptív lengéscsillapítással megtámogatva, a kormányzás pedig opcióként változó áttételezésű is lehet. Akár a kényelmet, akár a sportosságot keresi majd tulajdonosa az A8-asban, maradéktalanul elégedett lehet, hiszen a három menetprogram (komfortos, automata, dinamikus) mellett teljesen személyre is szabhatók a beállítások: módosítható a gázpedál érzékenysége, a sebességváltó kapcsolási stratégiája, a futómű keménysége, a kormány rásegítése és a hátsó differenciál karakterisztikája, a menetstabilizáló rendszernek pedig van sportos üzemmódja, vagy teljesen ki is kapcsolható.
Védelmi pénz: szuperbiztonságossá tehető
Természetesen az Audi nem elégedett meg annyival, hogy felzárkózik vetélytársaihoz. Túl akarja szárnyalni őket, ezért az A8-ast teletömték a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel. Voltaképpen a radaros követésitávolság- és sebességtartó automatika, az ütközésveszély előrejelzése, a holttérfigyelő és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az intelligens fényszórók, a gyalogosfelismerő funkcióval rendelkező éjjellátó berendezés, vagy a sebességkorlátozás kijelzése már nem újdonság. Az viszont igen, hogy ezek hálózatba kötve és a navigációs rendszerrel kiegészítve amolyan mesterséges intelligenciát alkotnak, s bizonyos forgalmi helyzetekben az Audi képes előre gondolkodni és ezzel segíteni a vezető dolgát. A „pre sense” ütközésveszély-felismerő rendszer pedig opcióként tovább bővíthető: lassítással, vagy vészfékezéssel csökkentheti a baleset mértékét, ráadásul nemcsak előre, hanem hátrafelé is képes figyelni! Vészhelyzetben az oldalablakok és a napfénytető bezárásával, a biztonsági övek megfeszítésével és az ülések megfelelő helyzetbe állításával készíti fel a bent ülőket az ütközésre.
A négykarikás márkához méltó módon a szuperbiztonságos utastér pazar kivitelezésű is egyben, kellemes formák, választékos anyagok, példás ergonómia és minőségérzet, valamint nagyvonalú felszereltség jellemzi. Persze az extralista végtelen, egyebek mellett hangulatvilágítás (szürkés, fehér vagy vörös fénnyel), vagy 19 hangszórós, 1400 watt teljesítményű Bang&Olufsen hifi választható, de akár hátra is lehet motorosan mozgatható, fűthető és szellőztethető, masszázsfunkciós üléseket kérni. A vaskos bankszámlával rendelkező ügyfelek leghamarabb 2010 első negyedévében foglalhatnak helyet ebben a fenséges környezetben.