A kipufogógáz áramlásának jobb kihasználása érdekében az új Porsche 911 Turbo motorja most először kapott változó geometriájú turbófeltöltőt (VTG), így a változó geometriának köszönhetően a kipufogógáz a motor minden fordulatszámán a megfelelő irányban és szögben áramlik a turbina lapátjaihoz. A VTG alkalmazásával a motor a változatlan, 3,6 literes hengerűrtartalom mellett a korábbi 309 kW / 420 LE helyett 353 kW / 480 LE-t teljesít, emellett pedig a maximális forgatónyomaték a korábbi 560-ról 620 Nm-re emelkedett, s már rendkívül alacsony, 1950-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll.
A 911 Turbo az újonnan kifejlesztett összkerékhajtás rendszer segítségével mindig magabiztosan juttatja a motor rendkívüli erejét az aszfaltra, s minden körülmény között optimális hajtást biztosít. A Porsche Traction Management (PTM) része egy elektromágnesesen vezérelt többtárcsás kuplung, amely gondoskodik az erő megfelelő elosztásáról az első és a hátsó tengelyek között. A PTM a vezetési stílus, illetve az útfelület változásakor a másodperc törtrésze alatt képes több hajtóerőt juttatni az első kerekekhez.
A motor fenomenális erejének, illetve forgatónyomatékának természetesen megfelelő sebességváltóra van szüksége ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a sportautót. A hatfokozatú manuális váltóval szerelve az új 911 Turbo mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a Tiptronic S automata váltóval a sprinthez még ennél is kevesebbre, csupán 3,7 másodpercre van szüksége. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az új 911 Turbo a Porsche első olyan sportautója, amely jobb gyorsulási értéket ért el automata váltóval, mint manuális verziója.
Mindez természetesen a változó geometriájú turbófeltöltő, a Porsche hajtásmenedzsmentje és az új Tiptronic S váltó tökéletes összhangjának köszönhető. Az opcionális Sport Chrono Turbo Csomag lehetővé teszi a rövid idejű túltöltést. Ebben az esetben egy gombnyomásra tovább növekszik a turbó nyomása s 60 Nm-rel 680 Nm-re növekszik a motor csúcsnyomatéka. A túltöltés legnagyobb előnye természetesen az álló helyzetből induló, illetve rövid idejű gyorsítások, valamint az előzési manőverek esetében jelentkezik a legmarkánsabban.
A 911-es sorozat új csúcsmodellje szériában a Porsche Active Suspension Management-tel (PASM) gördül ki a gyárból, amely lehetővé teszi, hogy a vezető választhat a sportos, ám még mindig kényelmes normál, illetve a rendkívül sportos és dinamikus sport fokozat közül. Az új 911 Turbo kimagasló teljesítményéhez hatékonyabb fékrendszer párosul, amellyel még az előző típus fékteljesítményénél is jobb eredmény érhető el.
Az első kerekeknél alkalmazott fékrendszert a gyár a Carrera GT-ből vette át: a hatdugattyús féknyergek 350 milliméter átmérőjű féktárcsákat fognak közre. Az új fékrendszer jobb hatásfokot ér el a hátsó kerekek esetében is, ahol négydugattyús féknyergek markolják a 350 milliméteres tárcsákat. Az új 911 Turbo opcionálisan rendelhető a kerámia kompozit fékekkel, (Porsche Ceramic Composite Brakes – PCCB) ahol a rendkívüli fékhatásról a korábbinál is nagyobb teljesítményű és nagyobb átmérőjű kerámiatárcsák gondoskodnak.
A 911-es sorozat egyéb modelljeihez hasonlóan az új csúcsmodell, a 911 Turbo is kiemelkedő a passzív biztonság terén: frontális ütközésekkor két teljes méretű légzsák védi a vezetőt és az utast, míg az oldalról érkező erőbehatásoktól az ajtóoszlopokba integrált oldal, illetve az ülésekbe épített mellkasi légzsákok védenek, amely utóbbi kombinációt a Porsche a világon elsőként kínálja az autógyártók közül.