Valamennyi Audi modell a génjeiben hordozza a sportosságot. Az S modellek esetében a sportosság azonban már törvényszerűen kötelező, ami kényelemmel, eleganciával, esztétikai élménnyel és kompromisszumot nem ismerő minőséggel párosul. A műszaki megoldások iránti elkötelezettségből született Audi S8 ötvözi ezeket a tulajdonságokat, és rendkívüli szenvedélyt ébreszt.

Hajtáslánc

A cég történetében először az Audi egy tízhengeres motort épített be egy közúti autóba. A V10-es motor teljesen új fejlesztés, amelynek megalkotásakor a fejlesztők a Lamborghini Gallardo szuper sportautónál szerzett tapasztalatokra és szakértelemre támaszkodtak. A motor egyik legfontosabb újdonságát az FSI közvetlen benzinbefecskendezés alkalmazása jelenti. Az új S8 modell 5.204 cm³ lökettérfogatú motorja percenkénti 7.000-es fordulatszámon 450 LE. Maximális nyomatéka 540 Nm, amelynek 90 százaléka már 2.300-as fordulatszámon rendelkezésre áll. Az Audi luxuslimuzinja tulajdonképpen eléri egy magasabb kategóriájú sportautó menetteljesítményeit.

Az új S8 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100km/h sebességre és könnyedén eléri az elektronikusan korlátozott 250 km/h végsebességet. Többek közt a kompakt formának köszönhetően a tízhengeres motorkoncepció kiválóan alkalmas a sportos menetteljesítmények eléréséhez. A homogén égés elvét alkalmazó FSI technológia magas kompressziós értéket eredményez. Az Audi itt a motorsportban szerzett széleskörű tapasztalataira támaszkodott. A közvetlen befecskendezés úttörőjének számító R8-as versenyautó ötször vett részt a 24 órás Le Mans-i versenyen, s a technológia hatékonyságának és a magas teljesítménynek bizonyítékaként öt alkalomból négyszer diadalmaskodott.
Az FSI befecskendezés meggyőző előnyei:
– rendkívül spontán reakció a pedál lenyomására, rövid reakcióidő
– rövidebb váltási pontok, gyors fokozatváltás
– gyorsuláskor sportos, mély hang
– még alacsony sebességnél is erőteljes nyomatékgörbe
– a motor maximális fordulatszáma eléri a 7.000-es fordulatot percenként, ennek köszönhetően sportos viselkedés
– a sportos vezetési élmény és a hosszabb utak kényelmének tökéletes szintézise.
Az S8-ast hatfokozatú tiptronic váltóval szerelték fel, amelynek végáttétele alacsonyabb, mint az Audi A8-é, s a vezérlését a dinamikusabb fokozatváltásokra hangolták. Az új S8 az Audinál már megszokott módon quattro állandó összkerékhajtással juttatja a motor teljesítményét az útra, amelynek új generációja az aszimmetrikus/dinamikus nyomatékelosztóval még agilisabbá teszi a luxuslimuzin dinamikus karakterét. A központi differenciálzár a hajtóerő 40%-át az első, míg 60%-át a hátsó kerekekhez juttatja, így a hangsúly enyhén a hátsó kerekekre esik, aminek következtében rendkívül agilis vezethetőség jön létre.

Padlólemez

Az S8 padlóvázához az A8-hoz hasonlóan az adaptív lengéscsillapító vezérlést is magában foglaló adaptív légrugózás kapcsolódik, amely alumínium alkatrészekből készül. Az új modell felfüggesztésének beállítása kivételesen sportos karakterű és némileg keményebb is, mint az opcionális adaptív légrugózásé – a sportverzió rokon az A8-asnál használatossal, amely a kiválasztott módtól függően akár 20 milliméterrel süllyeszti a karosszériát. A kormányzás közvetlenebb áttétele jobb irányíthatóságot biztosít. Az Audi S8 szériában alumínium öntvényből – az S sorozatra jellemző dizájnnal készült -, 9 J x 20 méretű keréktárcsákkal és 265/35 méretű abroncsokkal hagyja el a gyárat. A fékrendszer 18 colos, mind a négy keréken belső szellőzésű féktárcsákat tartalmaz, amelyek az autó teljesítményéhez mérten kellően túlméretezettek.

Az A8 W12-esnél már bemutatott kerámia féktárcsák az S8-ashoz opcionális felszereltségként rendelhetők. A kerámia féktárcsák jelentős előnyökkel rendelkeznek az acél féktárcsákhoz képest: kevésbé hajlamosak a hő hatására jelentkező fading jelenségre, élettartamuk pedig akár a 300.000 kilométert is elérheti, ami négyszerese az acél féktárcsákénak. Lényegesen kisebb súlyuknál fogva a kerámia féktárcsák az autó kezelhetőségére is jótékony hatást gyakorolnak, mintegy 5 kilogrammal, illetve 50%-kal könnyebbek acél társaiknál.

Karosszéria

Az Audi Space Frame (ASF) elve alapján készült nagyszilárdságú alumínium karosszéria képezi az Audi S8 páratlan dinamizmusának az alapját. A zárt váznak köszönhetők a karosszéria kimagasló tulajdonságai. A statikus torziós merevség mintegy 60%-kal magasabb, mint a korábbi modellnél. Az Audi S8 egyúttal a teljes prémium szegmensben a legkönnyebb karosszériával rendelkezik, amelynek tömege mintegy 50%-kal kisebb, mintha acélból készült volna. Ez az előny kétszeres értékű, hiszen egyaránt jót tesz a dinamizmusnak és a gazdaságosságnak is.

Dizájn

Elég egy pillantást vetni az S8 külsejére, s a kimagasló teljesítmény érzete tölt el bennünket. Az autó atletikus külseje tiszta és elegáns formába öntve közvetíti az S8 dinamizmusát és a márka sportos csúcsmodelljének a luxusautók között betöltött kivételes szerepét hangsúlyozza. Az Audi S8 orrát a Singleframe hűtőrácson található S8 embléma és a krómozott függőleges merevítők ékesítik. Három lapos légbeömlő nyílás emeli ki az első kötényt, a fényszórók alatt található nagy légbeömlők pedig a méhsejt-szerkezetű hűtőrácsot egészítik ki. Az S8 kivételes státuszának jelei az első ajtókon található emblémák, az alumínium csíkkal díszített ajtónyitók és az alumínium-hatású visszapillantó-tükör házak. Az S8 hátulján a csomagtartófedélbe integrált hátsó spoiler, a kötényben finoman végigfutó fényvisszaverő csík és a négy ovális alakú kipufogócső egészítik ki a módosítások listáját. Az ajtóküszöböket S8 emblémával ékesítették, a berakások pedig alumíniumból és szénszálas anyagból készültek. A multifunkcionális bőrbevonatú sportkormánykeréken található az S8 embléma, varratai pedig elütnek a borítás színétől. A váltógomb szintén alumínium. Ugyancsak alumínium-hatású borítás díszíti a váltókar környékét, az elektromechanikus rögzítőféket és a szellőzőrostélyokat. A középkonzol kezelőelemei fehérek, skálájuk szürke színben pompázik, míg feliratuk dőltbetűs. A Valcona bőrrel kárpitozott sportülések szintén két színben készülnek.

Felszereltség

Az S8 egy sor kényelmi kiegészítővel jelenik meg: kulcsnélküli vezetőazonosító rendszerrel, kettős üvegezéssel, automatikusan behajló külső tükrökkel, fűthető hátsó ülésekkel, DVD alapú navigációs rendszerrel és CD-váltós Bose hifivel, Valcona bőrkárpittal, bőrborítású középkonzollal és ajtókarfával kényezteti a vásárlókat. Az S8-hoz rendelhető extrák egyik csúcsa a Bang & Olufsen hifiberendezés. A dán high-end készülékeket gyártó cég teljesen digitális rendszere 14 hangszórót tartalmaz, mindegyik hangszóró saját végfokkal rendelkezik. A két erősítő több mint 1.000 Watt teljesítményt ad le, míg az első hangszórók úgynevezett Akusztikus Lencse Technológiát használnak és a részlethangok forrásként működnek.

Valamennyi Audi S modell őse az 1985-ben megjelent S1 volt, az utolsó, technikailag legfejlettebb kiadása egy forradalmi rali versenyautónak. A Sport quattro nevű homologizált verzióból 224 darab készült. Ezt a modellt 1991-ben követte az első közúti használatra szánt S modell, a Coupé S2, az ős-quattro követője. Az Audira jellemző módon az S2 is állandó összkerék-hajtással készült. Az autó nemes karakterét a sportosság és a kifinomultság ötvözete adta. Az S2 sikerén felbuzdulva készült el aztán a következő években a különálló S modellcsalád, amely tagjai az S3, az S4, az S6 és az S8.

Az 1996-tól készült S8-as modell 340 (később 360) lóerős 4,2 literes V8-asával a luxus és a sportosság ötvözetének filozófiáját honosította meg a felsőosztályban. A kiemelkedően sportos és fényűző karakterének köszönhetően értékesítése a modellsorozat 11%-át tette ki. Ez a szám lényegesen meghaladta a versenytársak hasonló modelljeinek eredményét és megerősítette az A8 vásárlóinak dinamikus beállítottságát. Hatéves történelme során az Audi S8-ból 10.500 darabot értékesítettek, s a modell így 31%-os piaci részesedést szerzett a sportos luxuslimuzinok között. Napjainkig mintegy 140.000 autót értékesített az Audi az S modell tagjai közül. Elődjéhez hasonlóan az új Audi S8 azoknak a vásárlóknak készült, akik az általuk vezetett autóval is szeretik kifejezni egyéniségüket; azoknak, akik szeretnék sikerüket kommunikálni és kimagasló teljesítményüket szimbolizálni.