A vonalvezetés is tükrözi az allroad quattro concept sokoldalúságát: a dizájn egyesíti az elegáns sportosságot egy terepjáró funkcionális elemeivel. A 4,93 méter hosszú és 1,89 méter széles autó motorháza egy újonnan kifejlesztett erőforrást takar: a 4 literes V8 TDI motor a világon jelenleg a legerősebb és legmodernebb V8-as erőforrás. A 286 lóerő (210 kW) és 650 Nm nyomaték egy nagyteljesítményű sportautó menettulajdonságáról gondoskodnak. A hatsebességes automataváltóval szerelt allroad quattro conceptnek csupán 6,4 másodpercre van szüksége a 100 km/h sebesség eléréséhez, maximális sebessége eléri a 250 km/h sebességet. A részecske szűrővel szerelt Audi allroad quattro concept az első V8-as TDI, mely a szigorú EU4-es szabvány károsanyag-kibocsátási határértéke alatt marad.
Az állandó quattro összkerékhajtás terepen és országúton egyaránt maximális dinamizmust és biztonságot biztosít. Az első quattro hajtással szerelt Audi 25 évvel ezelőtt mutatkozott be és azóta nemcsak az 1,8 millió quattro-val szerelt Audiban, hanem a verseny- és rali pályákon is bizonyított.
Az allroad quattro concept hasmagassága 160 és 210 mm között állítható. Az autó fedélzetén számos jövőbemutató a vezetőt segítő rendszer debütál, melyeket most először mutat be az Audi és néhány éven belül szériagyártásba kerülhetnek. Világújdonságnak számít az „Audi road vision” rendszer, mely szenzorok segítségével nemcsak az út minőségéről tájékoztatja a vezetőt -például jegesedésről vagy vízátfolyásról – hanem paramétereket szolgáltat az ESP menetstabilizáló rendszernek, valamint a futómű vezérlésnek a jobb irányíthatóság érdekében.
Az „Audi lane assist” rendszer vibrációval tájékoztatja a vezetőt, amennyiben elhagyta a sávot. Az „Audi side assist” rendszer pedig egy oldalra és hátra figyelő radar rendszer, mely a holttérben közlekedő járművekre figyelmezteti a vezetőt.