A továbbfejlesztett Kodo dizájn egyik újdonsága az első sárvédő díszbetétje

Az európai piacon már évtizedek óta biztos helye van a Mazdának, amely nem csak a vonzó stílusával és az átlagon felüli belső kidolgozásával, hanem öntörvényű hozzáállásával is sok vevő szimpátiáját elnyerte, hiszen általában egyedi műszaki megoldásokat kínál a japánoktól megszokott színvonalon. Újabban, amikor a legtöbb autógyártó kínálatából sorra tűnnek el a négyhengeres benzinesek és a dízelmotorok, amikor a legtöbb márka minden erőforrását az elektromos hajtásra összpontosítja, a Mazda őrült zseniként piacra dob egy olyan típust, amely 20 évvel ezelőtt kiválóan alkalmas lett volna rá, hogy a márkát a prémium kategóriába pozicionálva tovább erősítse a jelenlétét a kontinensen.

Mindhárom hajtáslánc esetében alapáron jár az új, 8 fokozatú automatikus váltó és az i-Activ összkerékhajtás. A műszerfal textil felületein megfigyelhető a Kakenui varrási technika, amelyben nem húzzák szorosra az öltéseket. Az Mi-Drive rendszer 4 különböző üzemmódot, köztük egy tisztán elektromosat tartalmaz

A CX-60-as ugyanis egy nagyra nőtt középkategóriás szabadidő-autó, amely hátsó-, és összkerékhajtással is választható lesz, az erőátvitelről egy új, 8 fokozatú automatikus szerkezet gondoskodik, orrában pedig a nemzetközi bemutatón kipróbált konnektoros hibriden kívül soros hathengeres dízel- és benzines is lehet a vevő igényeinek megfelelően! Az elsőként elérhető hibrid több szempontból is rekorder, ez a márka első plug-in modellje, 327 lóerős rendszerteljesítményével pedig a legerősebb utcai Mazda is egyben. Szintén fontos jellemzője, hogy Japánban készül, ami a piaci értékében is jelentkezik majd, de ami a legfontosabb, minden elemén érezhető, hogy sok szeretettel készítették. A mai világban ezzel a szemléletmóddal is lehet vásárlókat szerezni, ami sikerült is, hiszen csak a magyar importőr több mint 300 autót értékesített a piaci bevezetés előtt, és ebben nincs jelentős mértékű flottavásárlás. Közülük 280-at a 2,5 literes, négyhengeres szívó benzinmotorra épülő konnektoros hibridből adtak el, ami részben annak köszönhető, hogy a dízel csak 2023 januárjában érkezik, illetve sokan már jelenleg is tudnak élni a 4 órás töltésért cserében elérhető 60 km-es tisztán elektromos hatótávval.

A láb- és a válltér is érezhetően tágasabb, mint a CX-5-ösé. A Takumi és a Homura felszereltségi szinten hátra is jut lábtérvilágítás

A vadonatúj padlólemezre épülő CX-60-as a Kodo formavilágot viszi tovább, bár az új kategóriába lépés miatt sok ponton változtak az arányok. Fényszóróit és hűtőmaszkját is úgy rajzolták meg, hogy az elegancia mellett a sportosság és a masszív felépítés nagyobb hangsúlyt kapjon, a hátsó- vagy összkerékhajtású platformra rövid első túlnyúlással, hosszú orral és a hátsó keréknél kidomborodó formákkal játszottak rá. A felnik 18, illetve 20 colosak lehetnek, a látványos piros (Soul Red Crystal) mellé pedig egy új fehér árnyalatot (Rhodium White) is kikevertek.

A padló alatti rekesz nélkül 477 literes csomagtartóba egy 230 voltos csatlakozót építettek be

A prémium minőségű szolgáltatás felé vezető úton nagy mérföldkőnek számító Takumi utastérben a helykínálat mellett a különleges anyaghasználat a leginkább feltűnő. A japán kimonókat idéző textil műszerfalbetét mellett a világos fa díszek és az emberközpontú belső elrendezés is érezhetően növeli a komfortszintet, illetve a minőségérzetet. Újdonság a vezető személyre szabási rendszer, amely automatikusan hozzá igazítja az ülés, a kormány, a tükrök és a HUD helyzetét a sofőr testalkatához, sőt, az arcfelismerőnek köszönhetően az audiorendszer és a légkondicionáló beállításait is előhívja. Harmonikusan illeszkedik a belső elrendezésbe a 12,3 colos központi kijelző, amely nem uralja, pusztán kiegészíti a gombokra és kapcsolókra épülő kezelőfelületeket. Elöl-hátul nagyautós a hangulat a CX-60-asban, ami nem pazarlást, inkább nagyvonalúságot jelent, ezt igazolja az önmagában is méretes 570-ről plafonig pakolva 1726 literesre bővíthető, családbarát csomagtér.

Menettulajdonságaival is a teljesítmény és fogyasztás összhangjára törekszik, az 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulást és a 200 km/órában korlátozott végsebességet 1,5 literes (WLTP) átlagfogyasztással és 33 g/km-es szén-dioxid kibocsátással ellensúlyozza. A közeli autópálya szabad szakaszán ki is próbáltuk a tudását, 190 km/óra felett is csendes és stabil maradt a CX-60-as, amely ezúttal még közvetlenebb és precízebb, tehát élvezetesebb vezethetőséggel csal mosolyt a vezető arcára. Utóbbi a 21 079 900 Ft-os alapár láttán sem távozik, hiszen nem csak egy felkészült, tiszteletbeli prémium modellt, hanem magas alapfelszereltséget, és újdonságként 6 év vagy 150 000 km garanciát is tartalmaz. Aki mégis egy kedvezőbb alapárú csúcs Mazdára vágyik, válassza a 17 439 900 Ft-tól konfigurálható, 3,3 literes, 200 lóerős, lágy hibrid dízelt!

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV
Összlökettérfogat: 2488 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 141 kW (191 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 261 Nm 4000/perc
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 129 kW (175 LE)
Max. forgatónyomaték: 270 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 327 LE
Max. forgatónyomaték: 500 Nm
Hossz./szél./mag.: 4745/1890/1680 mm
Tengelytáv: 2870 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1640/1645 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg: 2055/612 kg
Csomagtér: 570-1726 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,8 s
Max. sebesség: 200 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 1,5 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 33 g/km
A modell alapára: 21 079 900 Ft