A szolid frissítésen átesett 7-es (full LED-es első fényszórók, módosított lökhárító és hűtőmaszk) könnyedén megkülönböztethető elődjétől. Az autó egyéb fejlesztéseit a lemezek alatt kell keresni. A motorpalettát „felrázták”, erősebb és takarékosabb aggregátparkból lehet válogatni.
Immár minden 7-eshez alapáron nyolcfokozatú, Steptronic funkciós automatikus váltó, start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszer dukál. A futóművet a komfort jegyében módosították, a hátsó felfüggesztéseknél alapáras a légrugózás. A dízelpártiak nagy örömére az árlistára felkerült a 750d (381 LE) kivitel is. A 740 Nm-es nyomatékkal megáldott triturbó csak xDrive hajtással konfigurálható, s természetesen nyújtott, L-kivitelben is elérhető. Utóbbi tengelytávolsága 140 mm-rel nagyobb, a második sor utasainak pedig 10 mm-rel bőségesebb fejtér is a rendelkezésére áll.
Nem véletlenül a 750i a benzines favorit
Bár Európában a gázolajos 7-esek dominálnak, ám például az Egyesült Államokban, Szaúd-Arábiában, Ázsiában és az orosz piacon is kizárólag a benzinesek a mérvadók. A kínálat legkedveltebb darabja a 750i, amelynek motorterében egy 4,4 literes, Twin-turbós V8-as lapul. Az eddigi 407 lóerő sem volt piskóta, de a facelift során a teljesítményt 450 paripára tornázták fel. Az optimalizált befecskendezésű, 650 Nm-es nyomatékú 750i mindössze 4,8 másodperc alatt katapultál álló helyzetből százra, az xDrive-ok sprintideje pedig még ennél is lenyűgözőbb 0,2 másodperccel. A 7-es 5 méter feletti méretét és két tonnánál nagyobb tömegét meghazudtoló vehemenciával tör előre, rugalmassága észvesztő.
A kabin hangszigetelésén is javítottak, így a V8-as isteni muzsikájából sajnos nem sok jut el a sofőr füléig, egyedül padlógázos gyorsításkor szűrődik be némi lágy morajlás. Az automata elsőrangúan látja el feladatát, a váltásokat gyakorlatilag észre sem venni. Az autóhoz menetdinamikai kapcsoló is jár, melynek Sport+, Sport, Comfort, Comfort+ és Eco Pro állása is létezik. Újak az első ülések, a központi kijelző egy 10,25 colos, 3D-hatású monitor, mely az aktuális menetprogramhoz igazítja a műszercsoport grafikáját, színeit.
A hátsó traktus utasai a megújult szórakoztató rendszer nyújtotta kényeztetést élvezhetik. Az első ülések hátába 9,2 colos monitorokat integráltak, a megfelelő hangzásról pedig 1200 wattos, 16 hangszórós Bang&Olufsen hifi gondoskodik. A Profession navi többek között e-mail és SMS diktálási funkcióval gazdagodott, a Night Vision éjjellátó rendszer pedig már nemcsak gyalogosfelismerésre, hanem követésre is képes. Utóbbi annyit tesz, hogy a ködlámpák helyére beépített plusz fényszórók egy-egy extra fénykévével hívják fel a vezető figyelmét az út melletti járókelőkre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!