Új szívórendszer és még nagyobb teljesítmény
A Cayenne GTS mély benyomást keltő dinamikájáért a megnövelt teljesítményű, közvetlen benzinbefecskendezéssel (Direct Fuel Injection; DFI) működő nyolchengeres atmoszférikus motor felel. A megnövelt és átdolgozott szívórendszernek köszönhetően a 4,8 literes aggregát névleges teljesítménye 6500 percenkénti fordulatszámnál 405 lóerőre (298 kW) emelkedett, míg a maximális forgatónyomaték 3500 percenkénti fordulatnál 500 newtonméterre adódik. A szériakivitelhez tartozó „Sport” kapcsoló segítségével a vezető a motor, a sebességváltó és a különböző szabályozórendszerek karakterisztikáit egyaránt igényei szerint választhatja ki.
Professzionális erőátviteli rendszer – hatfokozatú sebességváltó és összkerékhajtás
A V8-as motor erejét a Cayenne S modellhez hasonlóan a széria hatfokozatú manuális sebességváltó közvetíti. A menetdinamikai adottságok további javítása érdekében az új Cayenne GTS végáttételét 3,55:1-ről 4,1:1-re rövidítették. A motornyomatékának mind a négy kerékre történő optimális elosztásáról a Porsche Vonóerő-szabályzó Rendszerével (Porsche Traction Management; PTM) kiegészített állandó összkerékhajtás gondoskodik. A PTM például nagysebességű sávváltáskor vagy laza talajon haladva egyaránt magas fokú aktív biztonságot nyújt.
Nagyobb teljesítménye, illetve rövidebb áttételezése a Cayenne GTS-t különösen mozgékonnyá teszi: a manuális sebességváltóval szerelt változat mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/óra tempóra, végsebessége pedig 253 kilométer/óra. A legfelső alatti fokozatban mért 80 és 120 kilométer/óra közötti rugalmassági érték 6,6 másodpercre adódik.
Élvezetesebb kanyarok az aktív billenés-kiegyenlítéssel
Az adaptív PASM-futómű kiegészítéseképpen a Porsche Dinamikus Futómű-szabályzó Rendszere (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) is rendelkezésre áll. A két aktív stabilizátornak köszönhetően a kanyarbeli oldalirányú billegések szinte teljes mértékben kiegyenlíthetők. A PDCC az irányíthatósági tulajdonságokat és a kényelmet egyaránt jelentősen javítja. További extrafelszerelésként a váltási karakterisztikájában sportos hangolású, hatfokozatú „tiptronic S” váltómű, illetve a magasságállítással és automatikus magasságszabályzással működő légrugós futómű is rendelhető.
Hangsúlyosan sportos – design és felszereltség
A sportos Cayenne GTS már az első pillantásra azonnal felismerhető. Az autó elejének és hátuljának kialakítása a Cayenne Turbo modellének felel meg, a mindkét oldalon 14 milliméterrel kiemelt sárvédő-szélesítések a Cayenne GTS-t megjelenésében is a sorozat legerőteljesebb modelljévé avatják. A GTS karosszériája ezenkívül 24 milliméterrel mélyebbre süllyesztve helyezkedik el, mint a Cayenne S esetében. A szériafelszereltséghez 21 colos „Cayenne Sport” keréktárcsák tartoznak, 295/35 méretű gumiabroncsokkal. A vezető és az első utas a Cayenne GTS-ben egyaránt új, 12 irányban elektromosan állítható, nagyobb oldalpárnákkal kialakított sportülésben foglalhatnak helyet. A hátsó ülést kifejezetten e sportmodell számára, s határozott egyes ülés formában készítették. A Cayenne GTS ennek ellenére akár öt felnőtt számára is kényelmes helyet kínál, s az osztva lehajtható hátsó ülés révén még komolyabb szállítási feladatokra is alkalmassá tehető.