És most jön a Golf V generációján alapuló új R32-es. Ezúttal 184 kW (250 lóerő) rejtőzik a motorháztető alatt, az állandó 4MOTION négykerék-hajtás újra biztos úttartást ígér. Az új modell világpremierje a szeptember 15 – 25. között megrendezésre kerülő 59. Frankfurti Autószalonon lesz.
A külsejét illetően a lehető legjobb Golfnak nem csak az R32 logó az egyetlen ismertetőjele. Elődjéhez hasonlóan, az új Golf design-ja és felszerelése egyaránt egyéni. A Golf R32 végsebessége 250 km/h és hatsebességes manuális, vagy az opcióként rendelhető kettős kuplungos váltóval (DSG) kapható. A DSG-vel felszerelt „R32” még gyorsabb: 6,5
helyett 6,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. Mindezek ellenére az autó szokatlanul könnyen kezelhető.
Az R32 elölnézetből azonnal felismerhető egyedi alumínium-hatású, pajzs-alakú hűtőrácsáról. A hűtőrácsban kettős alumínium kereszttartó található. A rendszámtábla alatt még egy központi levegőbeömlő helyezkedik el a nagyteljesítményű 3,2 literes hathengeres motor miatt. E beömlő két oldalán látható két további nagy méretű nyílás is a friss levegő beáramlását biztosítja. A többi Golftól eltérően, az autó alján és az autó színére fényezett első lökhárító mindkét oldalán áramvonalidomok
találhatók, amelyek az oldalsó légterelőkben folytatódnak egészen a hátsó lökhárítóig.
Az autó hátsó részének design-ját is a fényezett, markáns lökhárító határozza meg. Csak a diffúzor közepe fekete. A két polírozott rozsdamentes acélból készült, hengeres kipufogócső középen helyezkedik el, közel egymáshoz, a hátsó lökhárítóból kiemelkedve. Elég egy pillantást vetnünk az új Golf 32 körvonalaira, hogy rögtön feltűnjenek a 18 colos könnyűfém keréktárcsák („Zolder” típusú). A 20 küllős kivitelezés az első R32 design motívumának folytatása. A küllők láthatóvá teszik, hogy mi rejlik mögöttük: kékre festett féknyergek, amelyekhez elöl 345 milliméter, hátul 310 milliméter átmérőjű tárcsák társulnak. A 225/40-es méretű abroncsok Y-mintás felülete nagysebességű autózáshoz alkalmas, maximum 300 km/h-ig.
A nagyméretű hátsó légterelő gondoskodik a hátsó kerekek biztos úttartásáról. Az a tény, hogy a kerék-abroncs kombináció látványosan kitölti a kerékdobot, részben a 18 colos kerékméretnek köszönhető, de a speciálisan hangolt sportfutóművel 20 milliméterrel leültetett karosszériának is. A Golf R32 sportos koncepciója áthatja az egész járművet.
Vegyük például a belsejét. Berendezése egyéni, a sportülések, az alumínium-hatású pedálok és speciális kiegészítők kihangsúlyozzák a Golf sportos természetét. A lyukacsos bőrrel bevont sportkormányon és az R32 váltógombján is jó fogás esik. A Golf GTI sokkal letisztultabb stílusával szemben, az R32 csúcsmodell az extra felszerelések szemkápráztató arzenálját vonultatja fel felár nélkül, beleértve az automatikus légkondicionálót (Climatronic), a 10 hangszórós RCD 300 audiorendszert, a „plus” szintű lopásgátlót, a multifunkciós kijelzőt, az automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükröt, az esőérzékelőt, az
abroncsnyomás kijelzőt, és a hat légzsákot, ESP-t és fékasszisztenst is tartalmazó teljes biztonsági csomagot.
A szintén az alapfelszereltséghez tartozó bi-xenon fényszórók nappali világosságot biztosítanak éjjel is.
A Golf paletta: Ahogy azt már megszokhattuk, a Golf áll a legújabb eladási statisztikák élén Európában. Sőt, rajta kívül más autó ebben a kategóriában nem rendelkezik ekkora motorválasztékkal. A Golf 32 bemutatásával a kínálat már 55kW-tól (75 lóerő) 184 kW-ig (250 lóerő) terjed. Az R32 V6-osát is beleszámítva tízféle motor kapható – hat benzines és négy dízel. Idén még két másik érdekes erőforrással is bővül a Golf motorpalettája. A Golf továbbra is izgalmas autó marad.