Az Audi első középmotoros sportautója egyesíti az Audi motorsportban szerzett számos diadalának tapasztalatait a márka elismert technológiai szakértelmével és az innovatív dizájnnal. Ez a szakértelem tette „A haladás technikája” szlogent a csúcstechnológia összefoglaló nevévé az utakon és a versenypályákon egyaránt.

 

Az Audi számos győzelmet bezsebelt már világszerte a versenypályákon. Az 1980-as évek rally sikereitől kezdve a túraautó bajnokság győzelmein

keresztül egészen a hosszú távú versenyek világáig, amely kétség kívül az eddigi legnagyobb kihívás volt az Audi mérnökeinek. Az Audi stílusosan teljesítette ezt a kihívást is: az Audi R8 öt alkalommal diadalmaskodott az igen nagy presztízsű Le Mans-i 24 órás versenyen (2000, 2001, 2002, 2004, 2005) és két alkalommal mindhárom dobogós helyet sikerült megszereznie.

Made in Hungary

Az Audi R8-as sportkocsi számára számos karosszéria elemet, például a motorháztetőt, az oldalelemeket, az ajtókat és a gépkocsi tetejét az Audi Hungaria szerszámgyárában préselik alumíniumból, speciális háromdimenziós lézerberendezéssel vágják, majd összetett illesztő technikával fejezik be a műveletet. A középmotoros-sportautó hajtását szolgáló 4,2 literes, nyolchengeres FSI, 309 kW (4209 LE) teljesítményű motort szintén Győrben gyártják. Az Audi R8-at kisszériás gyártásban, az AUDI AG neckarsulmi gyárában, egy erre a célra kialakított gyártóüzemben szerelik össze. Az elmúlt évben üzembe állított szerszámgyár fokozatos kiépítése során az eddigi Audi RS4-es karosszériaelemek előállítása mellett több, mint 5000 R8-as karosszéria elem gyártására bővítette kapacitását. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., amely az AUDI AG győri székhelyű 100%-os leányvállalata, már 12 éve egyike az Audi és a Volkswagen Konszern legfontosabb motorbeszállítóinak. Ezen túlmenően az Audi TT Coupé és TT Roadster személygépjárműveket is Győrben gyártják. Audi Hungaria már évek óta Magyarország legnagyobb exportőre és az ország legnagyobb árbevételt elérő vállalata. 2005-ben 1.693.609 db motor készült el.

Az új Audi R8-ast egy igazi sportautó arányai jellemzik: 1.90 m széles, csupán 4.43 m hosszú és 1.25 m magas. A 2.65 méteres tengelytáv helyet biztosít a megdöbbentően tágas utastérnek és a hosszában mögé beépített motornak is. Az Audi R8 420 lóerős, nyolc hengeres közvetlen benzin befecskendezésű FSI motorjával a négykarikás márka új csúcsokat

hódított meg. Ez a technológia már több diadalt is megért az R8-as versenyautó kapcsán. A számok megfelelően jellemzik a nyolc hengeres aggregát kiemelkedő potenciálját. 7 800 percenkénti fordulatszám mellett a 4.2 literes motor 309 kW (420 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 4 500 és 6 000 percenkénti fordulatszámnál 430 Nm. Maximális nyomatékának legalább 90 százaléka rendelkezésre áll egy igen széles tartományban, 3 500 és 7 600 percenkénti fordulatszám között. Ezen képességek eredményeként a nyolc hengeres motor maximális megbízhatóságot kínál minden vezetési helyzetben.

Az autó gyorsulási értékei is legalább ilyen lenyűgözők: az R8 álló helyzetből 4.6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 301 km/h.