Meglehetősen sportos lesz a négykarikás márka ditroiti szereplése, hiszen minden idők legerősebb TT-jének bemutatásra kerül sor, a modell 10 éves jubileumán, amely könnyen válhat a „házon belüli” márka, a Porsche, első sorban a Cayman és a Boxter kihívójává.
Az új TTS dinamikus mozgatásáról kétliteres, 272 lóerős TFSI aggregát gondoskodik (lsd.: Audi S3, Seat Leon Cupra), amely 5,2 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 kilométeres sebességre. A végsebesség az európai normáknak megfelelően elektronikusan limitált: 250 km/h.
A 350 Nm-es nyomaték megfelelő átviteléről természetesen quattro-hajtás gondoskodik. Megerősítették a fékeket, és szériafelszereltség lesz a magnetic ride rugózás. Az adaptív rendszer két rugózási karakterisztikát kínál: standard, illetve sport. Utóbbi választása esetén a karosszéria 10 milliméterrel kerül közelebb az aszfalthoz. A TTS egyaránt kapható lesz hatfokozatú manuális és DSG váltóval is, amely nagyszerű vezetési élményt garantál.
Újdonság a TT-nél a LED-sor az első fényszórókban, amely már minden új Audin megtalálható.
A TTS Roadster a márka többi modelljéhez hasonlóan vászontetőt kapott, amelynek mozgatásáról elektro-hidraulika gondoskodik. Az autó nyugat-európai ára 45 ezer és 48 ezer euró körül alakul. A nagyobb összeget természetesen a roadster változatért kell fizetni.