Két év kihagyás után tér vissza a kompakt egyterűek kategóriájába a Kia, amely az új Carens-szel teszi teljessé a megújult kínálatát. A közeljövőben leginkább modellfrissítéseket várhatunk, meg Ceed GT-t. Az egyterűnél közvetlen elődnél hangyányival kisebb lett a karosszéria, de ezt csak azért, hogy a kategória átlagát hozza az autó. Feleslegesnek tartják, hogy felfelé kilógjon a vetélytársak közül az egyterű, hiszen az csak nehezebb parkolást jelent.
Márpedig nagyon fontos szempont egy kompakt egyterűnél, hogy a kezelhetőség könnyű legyen. A sofőrnek elég dolga van a csemeték figyelésével (van panorámatükör a tetőben), esetleges szórakoztatásával (a gyári tartozékok között van fejtámla-rúdhoz rögzíthető táblagép-tartó is). Aki netán a nagy csomagtér miatt választja a Carenst, az különféle lökhárító-védő betéteket is talál, meg gumi tálcát, satöbbi.
A belső teret rugalmasan lehet alakítani. Alaphelyzetben két üléssor van, extraként a csomagtér padlójába hajtható pótülések is kérhetőek. A második sorban egyenként állíthatóak az ülések, a nagy lábteret az esetleg hátul utazók/csomagok javára átlagosra csökkenthetjük, a támla dőlésszögét is módosíthatjuk. A középső hely egy kicsi keskenyebb – ennek lehajtásakor extra pohártartókhoz jutunk, meg fejedelmi méretű ülőhelyhez. A jobb első ülés támlája is lehajtható, ha netán extra méretű, de legfeljebb 2,15 méteres tárgy szállítása lenne a megoldandó feladat. A csomagtér padlója alatt is találunk rekeszt, ennek méretével kapcsolatban csak annyit sikerült megtudjak, hogy az ötüléses változatban egy repülőgépre felvihető kézipoggyász méretének felel meg.
Három erőforrással indul a forgalmazás, az alap 1,6 literes benzines 135 lóerős, az új fejlesztésű 2,0 literes benzines 166 lóerős. Az 1,7 literes dízel két teljesítménnyel is létezik elméletileg, a 115 és 136 lóerős változat között a szoftver, 70 Nm és 150 000 forint az árkülönbség – gyengébbet csak külön rendelésre hoznak. Motorleállító csak az ECO Dynamics modellben van, de azt mifelénk nem nagyon veszik, hiszen nem CO2-alapú az adózás, és nagyon sokáig vagy nagyon városban kell használni ahhoz az autót, hogy behozza a felárát.
A dízelmotoros Carens-szel indultunk egy rövid körre, rögtön a kifordulásnál szembesültünk a turbólyukkal, ahonnan csak nagy nehezen tért magához az erőforrás. Ez azért is furcsa, mert menet közben teljesen más arcát mutatja az 1,7 literes négyhengeres; már kis gázadásra is érezhetően gyorsít visszakapcsolás nélkül is, a hosszú áttételezés miatt nem ér véget hirtelen a tudása. Csendes a működése, nincsenek vibrációk. A fogyasztásról majd teszt után tudunk beszámolni.
A piaci bevezetés alkalmából a Kia 550 000 forintot enged a Carens listaáraiból, a 135 lóerős, 5 személyes LX-et már 4 749 000 forinttól haza lehet vinni, 136 lóerős dízelt 5 449 000 Ft-tól lehet kapni, a 2,0 literes benzinesért legalább 5 549 000 Ft-ot kell fizetni – a kompakt egyterűek kategóriájában 5,5 millió forint az átlagos járműérték, ennyi pénzért válogatni lehet a Carens kínálatból. A váltó alaphelyzetben hatfokozatú, kézi kapcsolású, a 136 lóerős dízelhez és a 2,0 literes benzineshez 300 000 forintért hatfokozatú, automatikus váltót is lehet kérni. És akkor nem a mi gondunk a turbólyukkal való hadakozás…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!