Nagyon úgy tűnik, hogy az új Yaris bejött a Toyotának; már a forgalmazás megindulása előtt több mint nyolcvan szerződést kötöttek az új modellre. Magyarországon 32 800 Yaris tulajdonos van, akiket közvetlenül levélben kerestek meg – látatlanban ennyien vásárolták meg az autót. Az október 15-16-i nyílt hétvége sikerében reménykedik még a forgalmazó, hiszen még az idén további 300 autót szeretnének eladni.
A terméken biztos nem fog múlni, és ToyotaÉrtékŐr néven egyedi finanszírozási ajánlattal is szolgálnak azoknak, akik esetleg a 2,895 millió forintos indulóárat (1.0 VVTi Eco) nem tudnák egy összegben kifizetni. Az előrejelzések szerint a közepes Active felszereltségű, 1,3-as benzines modell adja majd az eladások gerincét – ez 3 730 000 forintért szerepel az árlistában. Ennél már ott van a fedélzeten a Touch érintőképernyő, van benne manuális légkondi, az ESP-ért azonban továbbra is felárat kell fizetni.
Aki esetleg navigációt is szeretne, annak nem kell kidobnia a taccsot, 175 000 forintért kapható a navigáció modul, amellyel a vásárlás után bármikor – a márkaszervizben tíz perces művelettel – növelhető a fejegység tudása az Executive csúcs szinten ez az egyedüli . A térkép- és szoftverfrissítés az első három évben ingyenes. A Toyota weboldalán keresztül, egy USB tároló segítségével végezhető a művelet – a pendrájv sliccet a kesztyűtartóban kell keresni.
Igazából három olyan dolog van, amiről le kell mondanunk az új generáció esetén. A hossznövekedés miatt már nem kell a tologatható hátsó ülés az utasok/csomagok elhelyezéséhez. Az 1,3 literes benzinmotornál korábban szériafelszereltségnek számító motorleállító rendszer már nincs benne az autóban – majd ha nálunk is fontos lesz a CO2-kibocsájtás, majd visszahozzák. Végül az utas előtt csak egy darab kesztyűtartó van, és mivel a kormány mögé került a műszeregység, ott se találunk további fedeles rekeszt.
Az 1,3-as benzines jól viszi az autót, ha végre sikerült felpörgetni – a gázpedál lenyomását követően csak kb. egy másodperccel kezd növekedni a fordulatszám; az emelkedőn való zökkenőmentes elindulást némi rutint igényel. A hatfokozatú váltó harmadik fokozatát megrövidítették, az ötödiker megnyújtották, a végáttételt megint rövidebbre vették – az eredmény, hogy akár városban is lehet hatodikat kapcsolni, igaz csak sík úton. Az eddigi legokosabb Yaris (reklámszlogen) valójában az eddigi legbutább, hiszen hiányzik a zseniális hátsó ülés, a motorleállító és a sok rakodóhely, de ezt nem éri meg visszalépésként az ember, hiszen jobb minőségű anyagokat, több helyet kap cserébe egész jó feltételekkel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!