A Volkswagennel kötött stratégiai megállapodás keretében született meg az új Tourneo Connect, amely egy VW Caddy a nemrég búcsúzott Ford Edge orrával és új csomagtérfedéllel. A Ford változat sajátossága a fűtőszálas szélvédőfűtés, és hogy a szabadidő-autós körítés mellett sportos – feláras versenycsíkok – változat is készül. Rövid és hosszú karosszéria is létezik, mindkettőnél elérhető 7 személyes kialakítás. Benzin- vagy dízelmotor közül lehet választani, hálózatról tölthető hibrid hajtás pedig 2024-től lesz.
Fordként újdonság, hogy van összkerékhajtás is a 122 LE/320 Nm teljesítményű dízelhez, viszont extra hasmagasság nem jár hozzá, így mostoha időjárási- és nem terepviszonyok leküzdésére alkalmas ez a változat. A vezérlőelektronika több tucatnyi érzékelő alapján (többek között kerékfordulat, kormányállás, gázpedálkezelés hevessége) irányítja a nyomatékelosztást. Száraz időjárás mellett zajlott a hazai vezetés, így az összkerékhajtás előnyeit nem, az ehhez járó független hátsó felfüggesztés hatását kissé éreztem, amikor egész jó tempót autóztam a Gerecse útjain. A második etapot egy automata váltós benzinessel (114 LE/220 Nm) teljesítettem, a duplakuplungos váltó finoman dolgozik, de csak tisztes helytállásra futja az erejéből. Indulásnál kifejezetten lassan jön mozgásba az autó, ami például alárendelt útról kifordulásnál okoz nehézséget.
Tágas a belső tér, de annak átszellőzése nem mindig megoldott; csak az első ablakok engedhetők le, és ha valaki üvegtetőt kér, eltűnnek a tetőkárpiton lévő hátsó szellőzőnyílások. Az üléseknél nincs sok variációs lehetőség, ki lehet őket szerelni – a jobb hátsó „másfeles” pad kétemberes meló – ha nincs rájuk szükség. Premier a Ford-kínálatban, hogy magyarul is beszél a fedélzeti menü, hiszen a hardverrel együtt a magyarítást is átvették.
Új rendszerben árulják a Tourneo Connect-et, Európában csak 3 helyen készletezik, mi magyarok a németországi telephelyhez férünk hozzá, ha az ügyfél ott talál magának tetsző autót, akkor 2 héten belül át is veheti azt; a Ford garantált mennyiséget vesz át a VW-től, és ezzel a megoldással – különösen a mai időkben – biztosra veheti, hogy el is tudja adni az autókat. A gyár ígérete szerint az előzetes igényfelmérések és tapasztalatok alapján gyártanak raktárra, tehát elméletileg nem okoz majd gondot a választás.