Az elmúlt évtizedekben sokszorosára bővült a BMW egykor könnyen áttekinthető kínálata. A számtalan újdonság közül ugyan némelyik nem kapott utódot, a 4-es Gran Coupé bizonyítja, hogy érdemes új utakat keresni. Bár a középkategóriában régóta nem számít újdonságnak a csomagtérajtóval együtt felnyíló hátsó ablak, a stílusos, mégis praktikus BMW annyira bejött a vásárlóknak, hogy a 4-es sorozat eladásainak felét ez teszi ki, a fennmaradó 25-25%-on a 2 ajtós kupé és a kabrió osztozik.
Lehet, hogy a 3-as limuzin hátul tágasabb fejteret nyújt, és a csomagtartó méretében a Touring verhetetlen, a klasszikus kupénál jobban használható 5 ajtós a családapák számára az arany középutat jelenti. A lendületes forma mellett a keret nélküli ablakokról sem kell lemondaniuk, hátul nem túl nagyra nőtt felnőttek is elférnek, és az új generáció (G26) 39 literrel nagyobb, 470 literes csomagtartót kínál, amely az alapáron járó, 40:20:40 arányban dönthető hátsó támla segítségével 1290 literesre bővíthető. Maga a karosszéria is nőtt, az F36-os 4-es Gran Coupénál 143 mm-rel hosszabb, 27 mm-rel szélesebb és 53 mm-rel magasabb. Tengelytávolsága 46 mm-rel bővült, ami azt jelenti, hogy 5 mm-rel hosszabb, mint az aktuális 3-as sorozaté, sőt, az 1995 és 2004 között gyártott 5-ös sorozatnál (E39) is minden szempontból nagyobbra nőtt! A 4-es sorozat családi vonásaként a nagyméretű hűtőmaszkot is megörökölte, a Gran Coupé esetében azonban kevésbé tűnik megosztónak ez a dizájnelem, mert a hangsúlyos kerékjárati ívekkel feldobott formaterv több részletét is úgy álmodták meg, hogy harmonizáljon az orrát kitöltő vesékkel. Ebben persze fontos szerepük van a kipróbált M440i csúcsmodell M-es díszítőelemeinek, az összkép hatásos, különösen a képeken látható Aventurin vörös színben. Régi-új megoldás a süllyesztett, billenő kilincs. Az aktív légcsatornák, a légbevezető és -kivezető nyílások, illetve a burkolt padlólemez mellett kiveszi a részét a 0,26-os alaktényező eléréséből.
A sportosság nem csak jól csengő marketingfogás, hanem a márka identitásának alapja a BMW-nél, és az M440i mindent elkövet, hogy megfeleljen az elvárásoknak. Kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegeztetett, 3,0 literes, soros 6 hengeres benzinmotorja 374 lóerőt és 500 Nm nyomatékot ad le, utóbbit 1900-as és 5000-es fordulat között biztosítja. 48 voltos indítógenerátora tovább fokozza a tudását, a 11 lóerős többlet mellett észrevétlenül működő start-stop rendszert és a nagy tömeg, illetve teljesítmény ellenére mérsékelt fogyasztást produkál. Az 1900 kg-os autó a WLTP-ciklus alapján beéri 8,0-8,5 literrel 100 kilométerenként. Az összkerékhajtású M440i a 8 fokozatú, hidrodinamikus automatikus váltó mellett alapáron kap elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművet, a hátsó pedig 0 és 100% között zárható. Dupla keresztlengőkarra támaszkodó rugóstagot használó első és 5 lengőkaros hátsó felfüggesztését a Gran Coupé közel 50-50%-os súlyelosztású karosszériájához hangolták, hogy egy hamisítatlan BMW-vel örvendeztessék meg a rajongókat. Szívfacsaró hangjával, súlyát meghazudtoló mozgásával, kissé szintetikus, mégis elképesztően precíz kormányzásával, sokkal drágább sportautókhoz mérhető képességeivel és mindig kézben tartható teljesítményével a bajorok legjobb tudását nyújtja.
22 327 000 Ft-os ára a jelenlegi piaci helyzetben reális. Akinek a 4 hengeres 420i 184, vagy a szintén 4 hengeres dízel 420d 190 lóereje megfelel, már 15 577 000, illetve 16 390 000 Ft-tól elviheti a legújabb családi kupét.
BMW M440i xDrive Gran Coupé
Összlökettérfogat: 2998 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbó
Max. teljesítmény: 275 kW (374 LE) 5500-6500/perc
Max. forgatónyomaték: 500 Nm 1900-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4783/1852/1442 mm
Tengelytáv: 2856 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1587/1614 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1900/555 kg
Csomagtér: 470-1290 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,7 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 8,0-8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 181-193 g/km
A modell alapára: 22 327 000 Ft