A fogyasztás 1,5 liter, az elektromos üzemmód csúcstempója 130 km/óra, a rendszerteljesítmény pedig 204 lóerő. A felhasználó szempontjából talán ezek az új Golf GTE legfontosabb sarokszámai, amelyek még akkor is elképesztően hangzanak, ha ugyanezeket tudja a GTE-vel technikai értelemben teljesen megegyező Audi A3 e-tron.
Vagyis a GTE-ben is a jól ismert 150 lóerős, 1,4-es benzines turbómotor dolgozik a hatgangos DSG-váltóval karöltve – a két egység közé ékelték be a 105 lóerős villanymotort. Utóbbi teljesítményének és persze a 8,7 kWh-s lítium-ion akkucsomagnak köszönhető, hogy a forgalom többi részvevőjét nem tartjuk fel az elektromos haladást támogató EV-módban sem. 60 kilométert tehetünk meg tisztán villamos hajtással, ha pedig autópályára mennénk, 130 km/órás tempó mellett körülbelül 25 kilométerre elegendő a szufla – ezután alig észrevehetően bekapcsol a benzinmotor.
Ami a töltési időket illeti, 230 voltos hálózatból 3 óra 45 perc, míg gyorstöltővel 2 óra 15 perc kell a maximális szint eléréséhez. A GTE egyébként támogatja a tempós haladást is, a 7,6 másodperces gyorsulás és a 222 km/órás végsebesség mutatja, hogy csak kicsivel lassabb a GTI-nél. Kanyargós útszakaszon nyilván hátrányban van a GTE, mert tömege 1,6 tonna, de a nyomatékrugalmasság mindenért kárpótol. A hétköznapi használhatóságban egyedül a csekély méretű csomagtér (380 helyett 272 literes) jelent hátrányt a többi Golfhoz képest. A GTE decemberben kerül piacra hazánkban, a 36 900 eurós németországi alapárból kiindulva 12 millió forint körüli árcédulára számíthatunk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!