Rendhagyó módját választotta a Ford hazai forgalmazója annak, hogy megismerkedjünk kínálatának „egyik legfényesebben ragyogó koronagyémántjával” a Ranger pickuppal, különféle pontokat kellett megtalálni vaktérkép segítségével, és néhány játékos feladatot kellett megoldani. Noha már február óta forgalmazzák az újdonságot, olyan nagy az érdeklődés a típus iránt, hogy csak most tudtak elég demóautót összegyűjteni a kalandozáshoz – korábban mindig elvitték a berendelt autókat az ügyfelek a márkakereskedőktől.
Az se véletlen, hogy a két leggazdagabb felszereltségű változat állt a rendelkezésünkre – Limited és WildTrak -, hiszen az ügyfelek is többségében ezeket veszik. A Növekedési Hitelprogram segítségével ruháznak be a munkára és a család szállítására egyaránt alkalmas járműre a vállalkozók. Magyarországon több mint 40 százalékos piaci részesedést szerzett a Ranger tavaly az 1370 darabos értékesítéssel, az idei évtől további javulást várnak a kívül-belül átalakított konstrukcióval. Most még Euro 5-ösek a motorok, de ősztől már Euro 6-osak lesznek (AdBlue adalék) változatlan teljesítménnyel. A legfontosabb újdonságnak a segédek számítanak, az ütközésre figyelmeztető rendszer és a sávtartó segéd is elérhető.
Nekem és társamnak egy 3,2-es öthengeres dízellel szerelt, automatikus váltós WildTrak jutott a jellegzetes narancs fényezéssel, Dunlop négyévszakos All Terrain abroncsokkal – a gyárilag szerelt nyárigumik helyett a jobb tapadás miatt kaptunk kicsivel durvább mintázatot, ráadásul a nyomást is lecsökkentették 2 bar-ra, hogy nagyobb legyen a felfekvő felület az esetleg eső áztatta földutakon. Indulás előtt felhívták néhány dologra a figyelmünket, például személyautónak érezzük, de valójában teherautóról van szó, merev hátsó híddal, szóval óvatosan csak a kanyarokban.
A földutakon is óvatosan közlekedjünk, mert azok közforgalom számára nyitott területeken haladnak, szóval bármikor jöhet szembe helyi versenyző Opel Corsával. Nem lett igazuk a szervezőknek, sportkipufogós-ültetett Swifttel találkoztunk csak… Szóval nem nagyon vettük igénybe az összkerékhajtást, amelyet csak megszokásból kapcsoltunk be az aszfalt elhagyásakor, aztán meg elfelejtettük kikapcsolni (ehhez meg kell állni és üresbe tenni a váltót), de nem igazán volt rá szükség. De legalább sokat pattogtunk, a terheletlen laprugós hátsó tengely nem a komfort szinonimája.
Mondjuk amennyire az úthibákon dobált, annyira könnyedén lépett át a földutak bukkanóin, szóval vegyes felhasználásra készítették a felfüggesztést. Az utastér is hibrid, a klasszikus pickup és a legmodernebb személyautós elemek ötvözéséből rakták össze, részben monitor helyettesíti a műszeregységet, de azért sok helyen érezni, hogy eredetileg strapabíró munkagépnek szánták a konstrukciót. Például a műszerfalon békésen megfér egymás mellett a narancs díszvarrásos bőr és az olcsó műanyag. Slauggal mosni nem érdemes a bőrkárpitos belsőt, csak zárlatos lesz az elektromos ülésállítás, egyébként 80 cm-es a gázlómélység, szóval a másik irányból jöhet a víz nyugodtan. Bár valószínű, kőkemény terepjárás helyett – csak a hátsó diffi lehet zárható, az is csak felár ellenében – inkább aszfalton fogja leélni életét az általunk próbálthoz hasonló fullos Ford Ranger, a 3,5 tonnás vontatási képességének köszönhetően a hajó- vagy lószállító utánfutót is elbírja.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!