Farmotoros és hátsókerék-hajtású, mint a régi Škodák! Mindenki ezen élcelődik az új Enyaq kapcsán, pedig a modern kori autógyártás egyik mintapéldányáról van szó. A több konszerntárs által is használt moduláris padlólemezre épül (MEB), karosszériája enyhén magasépítésű, a hajtásról villanymotor gondoskodik, és akkor még nem is említettük az olyan „apróságokat”, mint a fizikai gombokat szinte teljesen nélkülöző digitális középkonzol, vagy az újrahasznosított anyagok széles körű alkalmazása. Mégis, mint csomag, kifejezetten jó benyomást tett rám az Enyaq: a 4,65 méter hosszú újdonság helykínálata elsőosztályú, az ülések kényelmesek és remek a körkilátás, sőt, elektromos autó létére az 585 literes raktér is elismerésre méltó. S ha már Škodáról beszélünk, nem hiányozhatnak a praktikus részletek sem, például van egy külön töltőkábel-törlőkendő, hogy a „tekercset” esős időben ne kelljen nedvesen elcsomagolni.
Ennél persze jobban megmozgatja majd a piacot, hogy már a forgalmazás kezdetekor három verzió lesz kapható: az 52 kWh-s akkumulátorral ellátott kivitel a 600 ezer Ft-os importőri kedvezménnyel 13,9, az 58 kWh-s 15,3, míg a 77 kWh-s 17,8 milliót kóstál. Természetesen ha az árérték arányt elkezdjük hasonlítgatni az Octaviáéhoz vagy a Kodiaqéhoz, nem az Enyaq kerül ki győztesen, de sok villanyautóval ellentétben legalább nem irracionális az ára. A 77 kWh-s kivitel 450 kilométeres gyakorlati hatótávolsága már nagyon is élhető, főleg, hogy a kisebb akkus kivitelekkel szemben nemcsak 50, illetve 100, hanem 125 kW-os töltést is tud fogadni. A 204 lóerős verziót próbára téve nemcsak a finoman felépülő nyomaték, hanem a rugózási komfort is meggyőző volt, fékezésnél viszont nagyon érezni, hogy utasok és csomagok nélkül is 2,1 tonnás testet kell lassítani.
Aki nem éri be a mostani kínálattal, annak sem kell már sokat várni: a 77 kWh-s változatból lesz 4×4-es kivitel 265 lóerővel, illetve érkezik az RS verzió is 300 lóerős csúcsteljesítménnyel.