Ötajtós karosszériával indul az Opel Astra forgalmazása, most itt van a kombi, és egy darabig nem számíthatunk másra – a háromajtós és a lépcsős hátú pályafutása nem ért véget. Annyiból hozott újat a hazai sajtóbemutató, hogy itt már láthattunk alapfelszereltségű autót is, amelyen nem műanyagkróm, hanem egyszerű fekete a lendületes tetődíszléc.
Fehér alapszínnel egész emészthető még így is a megjelenés, a króm csillogása nélkül is meghatározó a lendületes tetővonal. Hátulról nézve egyébként nehezebb felismerni az új Astra kombit az ötajtósnál, amíg utóbbi karakteres formájú hátsó lámpákat kapott, az ST-nél mintha az oldalfalon ellőtték volna a puskaporukat a formatervezők, csak formátlan, teljesen átlagos lámpatestre futotta erejükből; a kibocsájtott fénnyel próbálták menteni a helyzetet.
A magasabb felszereltségnél alapáron adják a láblendítős csomagtértető-nyitást, ennél a középen-jobbra lévő tolatóradar-érzékelő alatt kell luftot rúgni a folyamat megindításához – de csak akkor érdemes ezzel próbálkozni, ha a jeladó a zsebünkben van. A raktér németes szokás szerint sík falakkal határolt nagy teret jelent, a padló alatti mélyedésben legfeljebb szükségpótkeréknek jut hely, de alapáron csak defektszett van, talán még a KRESZ-tartozékok egy részét lehet itt elhelyezni. A hátsó támlát innen is lehet dönteni, nem kell hozzá előremenni.
Az Opel Astra ST érkezésével lett teljes a motorválaszték, mostantól rendelhető az ötajtóshoz is az 1,6 literes, 160 lóerős biturbó dízel, az egyturbós 95, 110 és 136 lóerővel létezik. Benzineseknél 1,4-es 100 lóerős, 1,0 literes 105 lóerős turbó, 1,4 literes 125 vagy 150 lóerős turbó és 1,6 literes 200 lóerős turbó alkotja a választékot. A Sports Tourer karosszéria felára minden felszereltségi szinten egységesen 200 000 Ft az ötajtóshoz képest, a legolcsóbb Astra kombi 5 050 000 Ft (100 LE, Selection).
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!