Arról lehet megismerni egy rendes Citroënt, hogy nem lehet ráismerni. Régebben a műszaki megoldások voltak különlegesek, mostanság az egyedi formával próbálkoznak a franciák, ennek megfelelően az új C4 Picasso-t is könnyű kiszúrni a tömegből.
Elöl feldarabolták a fényszórót, a tojásforma autó középső része eddig is elég formabontó volt, ezután némi króm dísszel visznek bele egy kis színt, a gazdagabban felszerelt modelleken hátul LED-es fénycsatornával világítanak a lámpák. És ez még nem minden, bent is igazi csemegékre számíthat az ember.
Szériafelszerelés például a gombok túlnyomó részét kiváltó, 7 colos képátlójú érintőképernyő (a telematikai funkciók nálunk nem működnek, még egy mobilszolgáltatóval se sikerült szerződést kötni), még nagyobb az üvegfelület. Extraként távolságtartó tempomat, sávtartó- és holttérfigyelő-segéd is elérhető, no meg masszázsfunkció a vezetőnek és az első utasnak, utóbbinak még elektromosan kihajtható lábtartó is jár a Lounge csomagban.
Minden esetben a korábbinál több helynek örülhet a kedves ügyfél, a magasabb felszereltségeknél a második sor három egyforma ülése hosszában is állítható, az anyósülés támlája az alapfelszereltség kivételével teljesen előredönthető. A vezetőülésben az első, ami feltűnt nekem, hogy az első tetőoszlopok – oldalanként egyébként 5-5 darab van belőlük – meglepően keskenyek, így egész jól kilátni átlósan is. A robotizált váltó az átprogramozás után (például már van kúszás is) már egészen finoman kapcsolgat, ha kis gázzal halad az ember (forgalom ritmusát tartja) észrevétlenül váltja az áttételeket. Az 1,6 literes dízel elképesztően csendes, a pár kilométeres próba alapján jól illik az autóhoz.
Első körben egyébként csak a Citroën C4 Picasso forgalmazása indul meg 4 690 000 Ft-os indulóárral (ebben már mindenféle kedvezmény is benne van, úgymint 500-590 ezer forintos árkedvezmény, Citroën finanszírozás, használtautó beszámítás), a Grand C4 Picasso hivatalosan csak a jövő héten, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. Az első példányok már ebből is itt vannak hazánkban, de ennek forgalmazása csak pár hét múlva indul majd meg. Jövőre már 2,0 literes BlueHDi dízellel (150 LE) is elérhető lesz a típus, ehhez majd hagyományos automatikus váltót is kínálnak majd. Szeptember 20-21-én, nyílt hétvégén ismerhetik meg az érdeklődők az új Citroën C4 Picasso egyterűt a márkakereskedésekben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!