A kis méretű szabadidő-autók kategóriája elképesztő növekedésen ment keresztül a válság évei alatt, mert egyszerre két irányból is jöttek ide a vásárlók. A nagyobb járműre vágyó kisautó-tulajdonosok ebbe az irányba mozdultak, a kisebb autóra váltó ügyfelek is ezt a kategóriát részesítették előnyben. Mindennek az az eredménye, hogy újabban minden autógyár igyekszik belépni ebbe a szegmensbe, és a lényegében már kezdettől fogva itt jelen lévő Kia is lépett, elkészítette a Soul második generációját.
Korábban már beszámoltunk a nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalatainkról, a hazai bemutató legnagyobb újdonsága az volt, hogy élőben is láthattuk az autót SUV-megjelenési csomag nélkül; így se rossz a látvány, a hátizsákos csomagtér-fedél és a lökhárítók előugró betétjei jól láthatóak maradnak. A műszerfal a hatalmas érintőképernyős navigáció nélkül is jól néz ki, és mindezt különösebb belső extrák (színes betétek, zene ritmusára pulzáló fényt adó hangszóró-keret) nélkül tudja.
Az alapváltozat listaára 4 299 000 Ft, ebből a bevezető-akció keretében 400 000 Ft-ot levonnak, azaz 3,9 millió Ft-tól vihető haza a Soul 1,6 literes benzinmotorral, LX felszereltséggel. A következő szint az LX Confort, és van még EX csúcs-szint is, de ezen felül még rengeteg pénzt el lehet költeni az egyedi kialakításra. Kétszínű fényezés, többféle 18 colos felni, spoilerkészlet…
Az automatikus váltó – ami a 132 lóerős benzineshez és a 126 lóerős dízelhez egyaránt kérhető – felára 300 000 Ft, a dízel legalább közepes felszereltséggel kérhető, 900 000 Ft-tal kell többet fizetni érte, mint a benzinesért. Az első Kia modelloffenzívát követően – 2008 és 2013 között 8 új autó – most tartunk a pillanatnyi pihenőnél, a Soul után jövőre jön az új Sorento, 2015 végén meg az új, akár kombi karosszériával is elérhető Optima, és akkor 2016-2018 között újra 6 újdonsággal kedveskedik nekünk a dél-koreai márka.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!