A ZX-10R 2004-es megjelenése óta az egyik legerősebb és legnyomatékosabb motor, amely azonban csak az igazán gyakorlott kezekben vezethető potenciáljának kiaknázásával. A 2008-as modell megalkotásakor tehát a vezethetőség és a kezelhetőség javítása volt a fejlesztők első számú célja. Az új ZX-10R friss erőforrást, új vázat, futóművet, idomozást és ennek megfelelően teljesen új designt kapott. A formaterv nagy részben a 2004-es ős alapelemeit eleveníti fel.

Sportruházat

A harmadik generációs 1000 cm3-es Ninja külsőleg teljesen eltér a 2006-ban debütált ZX-10R-től. Immár eltűntek a gömbölyded formák, s leköltözött a nyereg alatt elvezetett két kipufogó is. Az újdonságon ismét fölényben vannak az élesebb formák, s a Kawa visszatért a jobb oldali, “négy az egybe” kipufogórendszerhez. Az ágyúcső alakja a Z1000-es hatalmas kipufogóját, de még inkább a Suzuki GSX-R 1000-es kipufogóját idézi. Az idomozás egyébként a MotoGP-tendenciát is jól szemlélteti. Az új ZX-10R-en az idom nem teljesen takarja el a blokkot, azaz sokkal kisebb felületű. A farokidom mérete is sokkal kisebb, s az első irányjelzőket immár nem az idomba, hanem a visszapillantó tükörbe integrálták.

ZX-6R ZX-6R

Az idomozás teljesen új motorkerékpárt takar. Az alumínium zártszelvény kettős hídváz a még jobb kanyarodási képességek érdekében merevebb, no és a geometriáján is módosítottak. Robusztusabb a kormánynyak, s a hátsó alumínium lengővilla is sokkal nagyobb. A motor és a vezető még jobb összhangját pedig az új négyhengeres blokk is nagyban segíti. A Kawa fejlesztői jobb kigyorsítási képességet, simább, barátságosabb és kezesebb gázreakciókat, illetve a magas fordulatszámokon nagyobb erőt szerettek volna kihozni a soros négyhengeresből. E cél érdekében főleg a hengerfejet és az üzemanyag-ellátó rendszert tervezték át radikálisan, az átalakításhoz pedig a ZX-6R-ből vették az ötleteket. A szívócsatornák ovális alakúak, s az új fojtószelepházban is hasonlóak a pillangószelepek. Hengerenként immár két injektor gondoskodik a benzinellátásról. A ZX-10R nagy újdonsága még a módosított első fékrendszer. A két első tárcsa átmérője 300-ról 310 milliméterre nőtt. A Tokicótól új négydugattyús féknyerget rendelt a Kawa, s a Nissin fékmunkahengerei is teljesen újak.

Kényelem

A Kawasaki az elmúlt években etalon maradt a legöblösebb szériagyártású V2-es blokk tekintetében. A VN2000 a ZX-10R-hez hasonlóan 2004-ben került piacra, s azóta egyetlen más gyártó sem készített 2053 cm3-esnél nagyobb V2-es erőforrást. A fantasztikus nyomatékú és méretéhez viszonyítva alacsony fogyasztású motor a custom bike motorok kedvelőinek egyik kedvence lett, azonban némi kritika is érte a 371 kilós monstrumot. A VN2000-nek hiába van 21 literes tankja, csak kevesen túráztak vele igazán hosszú távon, a motor vezetési ergonómiája ugyanis sok hiányossággal rendelkezett. Nem volt megfelelő a vezető és az utas üléspozíciója, illetve komfortja, a nyergeben hamar el lehetett fáradni. Mindezek javítása érdekében a Kawasaki a második generációs VN2000-esen főleg a kényelem terén változtatott. Módosította a kormányt – immár egy úgynevezett Buckhorn-kormányt markolhat a motoros –, s az utasülést is teljesen átalakították. Az új kormány sokkal kényelmesebb vezetési pozíciót biztosít, a hátsó nyereg pedig szélesebb, no és a párnázása is vastagabb immár.

Az új VN2000 külső megjelenése és környezetvédelmi besorolása is megváltozott. Az újdonság sokkal visszafogottabb és klasszikusabb vonalvezetésű. Eltűnt az első hatalmas, mozdonyszerű lámpa, a helyét átvette egy sokkal egyszerűbb, kerek világítótest. A műszeregység is megújult, a gyújtáskulcs háza pedig immár a tankon található. A Kawa emellett a blokkon is módosított, ennek köszönhetően az új VN2000 már megfelel az Euro 3-as környezetvédelmi szabványoknak.

Szélvédelem

A Kawasaki a középkategóriás szupersportgépén, a ZX-6R-en is az optimálisabb vezetési kényelmet helyezte előtérbe. A 2008-as 600-as Ninja soros négyhengeres blokkja, kettős alumínium hídváza, kétkarú lengővillája és radiális fékrendszere alapvetően nem változott, ellenben az idomozást és a kormányplexit áttervezték a mérnökök. Az új idommal még áramvonalasabb a ZX-6R, a magasabb és új formájú plexi pedig hatásosabb szélvédelmet biztosít a vezetőnek. A ZX-6R emellett két új fényezéssel is kapható lesz: megújul a lime-zöld festés és lesz egy kék verzió is.

A következő modellévben a Versys, a Z750-es és a Z1000-es, valamint az ER6n és az ER6f is új színekben pompázik. A Versys megvásárolható lesz majd kékben, lime-zöldben és metálfeketében, míg a Z750-es két új fényezés – narancsot és kéket – kap. A Z1000-es metálfeketében, lime-zöldben és gyöngyházfehérben rendelhető, az ER6n-nek kék, metálfekete és lime-zöld, míg az ER6f-nek metálfekete és lime-zöld színű verziója is lesz.