BMW
A legnagyobb német márka minden más gyártónál több újdonsággal rukkolt elő. A müncheni cégnek immár két egyhengeres modellcsaládja van, ugyanis az F-sorozat mellé kihozta a G-szériát, amely részben az F-sorozatból származik: a G-sorozat három új motorját is az F 650GS-ből és az F 650GS Dakarból jól ismert egyhengeres, négyszelepes, injektoros, 652 cm3-es Rotax blokk átdolgozott verziója hajtja. A G 650 XChallenge igazi hard enduro, a G 650 Xmoto vérbeli szupermoto, míg a G 650 XCountry egy többcélú scrambler. Mindhárom típus erősebb és nyomatékosabb, mint az F-sorozat tagjai, hiszen a módosított Rotax blokk immár 53 lóerőre és 60 Nm-re képes.
A BMW a HP2-sorozatát is kibővítette, leleplezte ugyanis az óriás szupermotót, a HP2 Megamotót is, amely a KTM ezres Supermotójával kívánja felvenni a versenyt. A HP2 Megamoto vázában az R 1200RT-ből származó, 1170 cm3-es boxermotor immár 113 lóerős – a HP2 Enduro 105 lovas –, míg az újdonság elöl 45 milliméteres belsőcső-átmérőjű Marzocchi villát, hátul Öhlins rugóstagot, módosított vázat, erősebb Brembo fékrendszert és Akrapovic kipufogórendszert kapott. A BMW a K-sorozatban is fejlesztett, hiszen kihozta a széria ötödik tagját, a K 1200RS-t is. Az új félidomos motorral a BMW a K 1200R naked bike és a K 1200S sportmotor közötti űrt kívánja betölteni. A K 1200RS a K 1200R-hez hasonlóan 163 lóerős.
Honda
Az aranyszárnyas márka számára mindeképpen fontos mérföldkő lesz a 2007-es piaci szezon, hiszen az új CBR 600RR (AM 2006/20.) mellett Európa két legkeresettebb modellje, a Hornet 600 és az SH robogó is teljesen megújult. Az 1998-ban debütált 600-as Hornet immáron ötödik generációs verzióját már nem az 1997-es, karburátos CBR 600F blokk hajtja, az új Hornet ugynis megkapta azt az injektoros blokkot, ami az új CBR 600RR-ben állt csatasorba! Az új blokkal 102 lóerő és 63,5 Nm leadására képes a Lódarázs – elődje 97 lóerős és 63 Nm-es nyomatékú. A Hornet váza már nem acél, hanem alumínium hídváz, lengővillája 5 milliméterrel hosszabb lett, míg kipufogórendszere is teljesen új tervezésű. A végdob már nem a nyereg mellett, felhúzva található, hanem jobb oldalt alul, ez a legendás CB 750 Fourt idézi.
Az SH robogócsaládban a 125-ös és a 150-es verzió mellé kihozták az SH 300i típust, melyet egy vadonatúj erőforrás hajt. A SH 300i-ben dolgozó 280 cm3-es, injektoros blokk 27,2 lóerős, nyomatéka pedig 26 Nm. A Hornet 600-hoz hasonlóan szintén Olaszországban gyártott alsó-középkategóriás robogón hátul is tárcsafék zabolázza a lendületet.
A márka mindemellett a Varadero túraenduro-családot, valamint a CBR 125R sportmotort is megújította. A Varadero 1000, a Varadero 125 és a kis CBR blokkjának károsanyag-kibocsátása immár megfelel az Euro 3-as környezetvédelmi normáknak, utóbbi két típus erőforrása pedig már nem karburátoros, hanem injektoros. A Varadero 1000 új idomzatot, kipufogórendszert, műszeregységet, motorelektronikát és háromutas, lambdaszondás katalizátort kapott.
KTM
Az osztrák márka egy világrekordernek számító újdonsággal csábította a közönséget. A KTM új egyhengeres modellcsaládjának első tagja, a 690 Supermoto ugyanis minden idők legerősebb egyhengeres, szériagyártású motorkerékpárja: az LC4-est felváltó új négyszelepes, 690 cm3-es motor legnagyobb teljesítménye 63 lóerő. Az új blokk immár injektoros, sebességváltója öt- helyett hatfokozatú. A KTM 690 SM 3 kilóval könnyebb (152 kg) az LC4-esnél.
A mattighofeni narancs-feketék a 950 Supermoto egy újabb verzióját, a 950 SM R-t is bemutatták. A módosított óriás szupermoto új nyerget, a 950 Superenduróról származó tankot és feszesebb felfüggesztéseket kapott.
Yamaha
A világ második legnagyobb motorkerékpárgyára az elmúlt két évben leginkább zászlóshajója, az YZF-R1 ezres szupersportmotor fejlesztésével foglalkozott, így az ötödik generációs R1-es minden eddiginél jobban hasonlít a MotoGP-ben és a superbike-vb-n látható gépekre. A legújabb R1-es hengersora, hengerfeje, motorvezérlése és motorelektronikája szinte teljes egészében a MotoGP-ből és a superbike-ból érkezett: elektronikusan vezérelt a gázadás, melynek alapja a tavaly leleplezett R6-oson már használt YCCT elektronikus befecskendezőrendszer. Az R1 motorelektronikáját három mikroprocesszorral látták el, minek köszönhetően a szívócsatornák hossza is elektronikusan szabályozható. A szívócsatorna hossza alacsony fordulaton 140 mm, míg az új YCCI rendszer révén magas fordulaton lerövidül 65 mm-re, ezáltal jobb a blokk hatékonysága. Módosítottak az égéstéren, és a sűrítési viszony is megnőtt. A hengerfej egyenes ági leszármazottja a MotoGP-ben teljesítő YZR-M1 hengerfejének, hiszen az új R1-es hengerenként már nem öt-, hanem az M1-hez hasonlóan négyszelepes. A radikális újításoknak köszönhetően öt lóerővel erősebb az új nagyvas, amely az airbox torlónyomásának növelése nélkül 12 500-as fordulaton 180 lóerőre képes, torlónyomás alkalmazásával pedig 189 lóerő állhat a pilóta rendelkezésére.
A Yamaha két évvel a bemutatása után megújította a 600-as naked bike-ok, a Fazer család két tagját, az idom nélküli FZ6-ost és a kormányidomos FZ6 S-t is. A 600-as Fazer új motorelektronikát és kipufogórendszert, valamint háromutas katalizátort kapott, aminek köszönhetően megfelel az Euro 3-as normáknak. Az FZ6 és az FZ6 S2 új alumínium lengővillával, az 1000-es FZ1 Fazerről származó műszeregységgel, új nyeregggel és lábtartókkal, valamint új első monoblokk féknyereggel gazdagodott.