A válságból kilábaló piacon nagy sikert aratott a 2010-ben piacra dobott Duster, amely mind a mai napig egyfajta iránytűje a márkának. Szóval abszolút értelemben is divatos megjelenésű autókra számíthatunk a Daciától, amely búcsút mond a benzin- és a dízelmotornak, és már nyitott a kapcsolódó szolgáltatásokra is. 2024 elején érkezik a Dacia Duster III, amely már a CMF-B műszaki alapot használja – vasban nem, de elektronika terén óriási az előrelépés az elődhöz képest.
Nagyon sikeres volt az első 2 generáció, így a méret lényegében nem változik – 2025-től lesz majd a 3 üléssorral is elérhető, nagyobb méretű Bigster –, de sokkal szemrevalóbb lett a megjelenés. A részleteket a legutóbbi frissítésnél már az előd is megkapta, de csak most, az arányok pontosítása után lett igazán ütős az összkép, amelyben visszatérő elem az Y – a műszerfalon is. Továbbra is olcsó műanyag a belső, de hát a kalandos SUV-életérzéshez illik a könnyen takarítható kialakítás, és felszereltségtől függően változatosak a minták és színek. Helykínálat tekintetében az utastér szélességét és a hátsó lábteret is 3 centivel tudták megnövelni, a csomagtér-nyílást nagyobbra vették, a raktér mérete 6%-kal bővült – az elsőkerékhajtású lágyhibridnél 472 liter az alap érték.
A felszereltség immár 3 szintet jelent, alap az Essential (Media Control, 6 légzsák, tolatóradar, stb.), a középső az Expression (Media Display 10,1 colos érintőképernyővel, tolatókamera, 17 colos könnyűfém felnistb.). A csúcsszintet kettéosztották, a kalandos ügyfeleknek készül az Extreme (moduláris tetősínek, könnyen mosható üléskárpit, gumi padlószőnyegek, digitális légkondi, rézbarna díszek, stb.), új a kényelmet előnyben részesítő Journey (18 colos könnyűfém felnik, digitális légkondi, elektromos parkolófék, vezetéknélküli telefontöltő, Media Nav Live 10,1 colos érintőképernyővel, stb.). A Jogger után a Dusterhez is elérhető lesz az Alvás Csomag, ami tárolódobozt, kihajtogatható 1,3 m széles és 1,9 m hosszú ágyat, árnyékolókat tartalmaz – 1 ember kevesebb, mint 2 perc alatt végez az utastér hálószobává alakításával a gyár szerint.
Nincs már egyszerű benzines- vagy dízelmotor a kínálatban, a Dacia Duster belépőjét az ECO-G 1,0 literes turbómotor jelenti 100 lóerős teljesítménnyel, itt az 50 literes benzintartály és a csomagtér padló alá helyezett 50 literes gáztartály akár 1300 km-es hatótávolságot tesz lehetővé. Teljesen új a TCe 130-as hajtás, ami 1,2 literes, 48 voltos lágyhibrid rendszerrel ellátott 3 hengeres turbómotor, a 0,8 kWh kapacitású akkumulátort fékenergia-visszatermeléssel tölti a rendszer. A Hybrid 140 a már ismert, 1,6-os szívómotort és 2 villanymotort használó, 140 lóerő rendszerteljesítményű öntöltő hibrid hajtás, ennél 1,2 kWh az akkumulátor kapacitása. A TCe 130-hoz lehet kérni az összkerékhajtást, amihez a megszokott módon rövid áttételezésű 1-es fokozat jár, az elektronikus beavatkozók 5 program (Auto, Hó, Sár/Homok, Off-Road és Eco) alapján tudnak működni. A hasmagasság 217 mm, a terepszögek is egész jók (elöl 31°, rámpaszög 24°, hátul 36°), az első-hátsó lökhárítóban lévő műanyag védőlemez anyagában színezett, így azon kevésbé látszanak a karcolások.
Csak 2024 tavaszán kerül a kereskedésekbe a Dacia Duster 3. generációja, az árakat is csak később kalkulálják ki, addig csak annyit ígérnek, hogy 20 000 euró alatt marad a belépő. A gyár egyébként úgy számol, hogy az eddigiekhez hasonlóan a vásárlók 70%-a a csúcs-felszereltségek közül választ.