A tuningkiállításon lapunk kínálta fel a legszebb magyar autónak járó különdíjat, amelyet egy Sopronban épült platós VW nyert el. Az első generációs Caddy, amely a VW Golf I-es alapjaira épült, elméletileg szerény munkaautó volt – ma már azonban igazi cult géppé nemesült. Alig találni az eredeti funkciójában használt ilyen autót, a legtöbbre már a típust szerető átépítők tették rá a kezüket.
A VW-konszern típusai voltak a donorok
Feri autója is átesett már egy metamorfózison, mielőtt ő megvette volna – a fővárosban lelt rá az akkor ezüstszínű, 1,9-es, 160 lóerős TDI motorral felszerelt, BBS RS felniken gördülő vasra. Utólag már úgy gondolja, hogy választhatott volna negyedennyiért is egy lelakott valamit, mert a kocsit így is darabokra szedte…
A karosszériamunka hat hónapig tartott, Császár Ferenc végezte. Méghozzá profi módon, hiszen lemezből építette fel a sárvédő-szélesítéseket, a küszöböket és a hátfalba a rendszámfészket. Leszerelték az eredeti kis króm lökhárítókat, hátra nem tettek fel semmit, előre pedig a Golf I Cabrio idoma került. Amikor minden szépen illeszkedett, mehetett az autó a fényezőhöz, ahonnan már a BMW X1-es barna színében díszelegve gördült ki. Közben ment a szükséges holmik beszerzése, egyrészt a tuninghoz, másrészt a teljes felújításhoz. Az utolsó díszléc, fém fékcső és üzemanyagtömlő is új az autón. Vannak egyedi trükkök is, így például a fényszórók, amelyekbe az Audi A6-os bi-xenon belsejét szerelték, meghagyva az eredeti üveget és házat. A fényszóró belsejét alul leválasztották, oda kerültek az indexek sárga LED-jei.
A motor egy külön történet: kivették a szintén nem gyenge „eredeti” TDI-t, hogy beszerelhessenek egy Seat Ibiza Cuprából való, gyárilag 160 lóerős PD TDI-t. Ez nem volt egyszerű, mivel a motor információáramát canbusos rendszerben oldották meg a gyáriak, így 3 hónap volt a bekötés időigénye. Közben némi tuning is ugrott a motorra, ami nem ért véget a direktszűrő felszerelésével (megtartották volna a dobozost, csak nem fért el) és az új kipufogórendszer felépítésével. Felszereltek egy hibrid turbót, amelynek az egyik fele TT17-es, a másik GT20-as feltöltőről jött. Így a turbónyomást a gyári 1,45-rol 2,6 barra emelték. A végeredmény padon mérve 248 lóerő!
Az autó menetteljesítményeiről is van néhány adat, hatodikban, 200 km/óránál 3000-et mutat a fordulatszámmérő, 240 km/óránál 3500-at, csúcsfordulaton, 4500/percnél, hatodikban 270 km/órával megy az egykori haszonjármű! A futómű sem egyszerű történet. Elöl állítható magasságú Supersport lábakon áll a kocsi, hátra viszont senki nem gyártott ültetőszettet a Caddyhez. Elő kellett venni a fantáziát! Az eredmény: maradtak a gyári laprugók – de megfordítva –, melyek Koni gátlókkal házasítva kőkemény ültetést eredményeztek. Az eredeti fékek sem kerültek vissza, elöl és hátul a Golf VR6-os, illetve a G60-as fékjei dolgoznak. A felni is ötcsillagos választás: Schmidt TH Line felnik Radinox peremmel kerültek az autóra, elöl 8,5, hátul 9,5 col szélességgel, 17 col átmérővel. A gumi mérete elöl 195/40, hátul 215/35 R17-es.
Az autó utasfülkéje is átlényegült. Kassai László kárpitozta, csupa valódi bőrrel, több helyen steppelve. Az ülések Németországból származnak, ezeket is átkárpitozták. Maga a műszeregység Golf IV-esből származik, a középkonzol kis órái eredeti VDO GTI órák. A zenéről JVC fejegység, MacAudio első szett és egy Hertz mélyláda gondoskodik. A kormány a lehető legkisebb Momo, persze Porsche-jelvénnyel a közepén. Úgy gondoljuk, nem nyúltunk mellé, amikor ezt az autót választottuk a díjra, hiszen egyrészt megőriz egy klasszikus típust, annak az egyéniségét ötvözi a legfinomabb tuningfogásokkal és mindezt a részletekig nagyon igényes kidolgozással. Ugyanakkor igazi tuningautó hihetetlen menetképességekkel! Gratulálunk Ágh Ferinek és a VW Club Sopronnak!