Nem egyszerűen csak felújítják és akkumulátoros-elektromos hajtásúvá építi át a Totem Automobili az Alfa Romeo Giulia GT Junior kupét, a nemrég alapított műhely még a formát is módosítja. Tömör alumíniumtömbből esztergálják az új pajzsot a kocsi orrára, a C oszlop vonalát is módosítják a hátsó oldalablakokkal együtt, és természetesen körben LED-es világítást használnak. A karosszériaelemek karbonból készülnek, a műszerfalat pedig két darab, digitális kijelzőre cserélik.
Az eredeti karosszériának mindössze 10%-át hagyják meg, acél bukókeretet építenek be, de vannak alumínium merevítések is, és amit lehet, karbonból készítenek a tömegcsökkentés érdekében. A padló alá építik be az 50,4 kWh kapacitású, folyadékhűtésű akkumulátort, ami 350 kg-ot nyom és 300 km-t meghaladó hatótávolságot biztosít – visszafogott pedálkezelés mellett. Utóbbi nagy önmegtartóztatást kíván a sofőr részéről, hiszen a többlengőkaros független hátsó hídba egy 518 LE/940 Nm teljesítményű villanymotort építenek, ami 3,4 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé.
Még folyamatban van az építés, eredetileg az idő közben lemondott, három hónap múlva esedékes Goodwood Festival of Speed-en akarták bemutatni a kész GTelectric-et, most épp keresik a megfelelő alkalmat a leleplezésre. Addig se unatkoznak, hiszen épp csak a karosszéria készült el, most következik majd a technika beépítése, illetve a tesztelés.