A Russell Built műhely eddigi, terepjárós beütésű Porsche 911 átépítései mind kőkemény versenyautók voltak, a most bejelentett Safari Sportsman azonban kifejezetten közúti autó, amivel azért bátran lehet kalandozni terepen is. A versenyautón már bizonyított az a megerősített lengőkarokkal és 25 cm-es rugóúttal rendelkező felfüggesztés, ami itt is szerephez jut, a kiszélesített nyomtáv miatt akár a Turbo karosszériaszélesítéseit is lehet adaptálni, de a fotókon látható egyedi szélesítések is használhatóak – a tengelytávolság 5 centit nyúlik.
A legszebb, hogy a bukókeret és a segédkerethez csatlakozó új felfüggesztés néhány rögzítési pont kivételével a gyári csatlakozásokat használja, így ha valaki ráun a kalandos Porsche 911-esre, viszonylag egyszerűen helyreállíthatja akár a gyári állapotot. A Russell Built műhely minden esetben felújítja a léghűtéses boxermotort, így az már csak az ügyfél ízlésétől-pénztárcájától függ, hogy megelégszik-e a gyári erővel, vagy többre vágyik – 3,8 vagy 4,0 literes lökettérfogatot és akár 405 lóerőt is kínálnak. Többféle tetőcsomagtartót, kiegészítő fényszórókat is választhatóak, feláras a bukókeret – ami miatt kiszerelik a hátsó üléseket –, komoly alsó védőlemezek is elérhetőek azoknak, akik tényleg terepezni mennek a Porsche 911-esükkel.