A TJ Fahrzeugdesign nevű tuningcég már másfél évvel ezelőtt megépítette az itt látható autóját, ami önmagában is szép teljesítmény volt. Egy teljesen hétköznapi 118d-ből indultak ki, amelynek karosszériáját az 1M Coupé elemeivel tették feltűnővé. Bár jelen esetben még ez is álcázásnak számít, hiszen a motorháztető alatt nem a 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor dolgozik, hanem a korábbi M5/M6-os 5,0 literes, V10-ese.
Ahogy az egy tuningautónál lenni szokott, a munka soha nem ér véget, csak az utóbbi 18 hónap során már kevésbé látványos átalakításokat végzett a Tim Prochnow irányítása alatt dolgozó csapat. Igaz, azok hatása nem lebecsülendő.
Például karbonból készült tetőlemez került a gyári acél elem helyére, a vesék mögé karbonból sütött szívósor került, ami gyorsabb gázcserét tesz lehetővé; ez és a maximális fordulatszám 8800/percre emelése 555 lóerős teljesítményt eredményezett. A hétfokozatú robotizált váltóval szerelt kocsi – az alkotó immár BMW 1 M CSL-nek nevezi – 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, 12 másodperc alatt futja meg a 200 km/órát, és mindössze 36 másodpercre van szüksége a 300 km/óra eléréséhez. A felfüggesztés nagy része – ahogy azt a gyár is csinálta az 1M Coupé esetén – az E93-es M3-asból származik, annyi a változás, hogy elöl az aktuális M5-ös fékrendszerét építették be.
Noha egy hatalmas V10-es motort rejt az autó orra, az 1575 kg-os tömegnek mindössze 52 százaléka terheli az első tengelyt, azaz egyáltalán nem lett orrnehéz az alkotás. A TJ Fahrzeugdesign egyébként összesítette a költségeket, a képeken látható autó átalakítása 85 000 euróba került eddig, persze aki hajlandó lemondani néhány különlegességről, olcsóbban is megúszhatja a dolgot. Vagy akár igazi meglepetésautót is kérhet 5-ajtós BMW 1-es alapon.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!