Gyárilag egy 624 köbcentis, kéthengeres benzinmotor dolgozik a Tata Nano hátuljában, 34 lóerővel ha nem is teszi fürgévé a minit, de azért az indiai forgalom ritmusának tartásához bőven elegendő ez is. Azonban a formula-versenyautók építésével foglalkozó JA Motorsport szerint ennél sokkal többre hivatott a „világ legolcsóbb autójának” kikiáltott szerkezet.
Első pillantásra tiszta, hogy itt most nem egy hétköznapi Nano-val van dolgunk, alaposan kiszélesítették a kerékjáratokat, meg lecserélték a lökhárítókat. Meglepő módon nincs hatalmas méretű tetőspoiler, némi fekete fóliát használtak az oldalablakoknál meg a tetőlemezen, egyébként nem nyúltak a karosszériához.
Alaposan átrendezték a belső teret, a sportkormány mögött találjuk a szekvenciális váltó vezérlőfüleit, Recaro kagylóülésben foglalhat helyet a sofőr és utasa. A második üléssortól megszabadultak, oda került a motorkerékpár-erőforrás. Az 1,3 literes, négyhengeres szívómotor teljesítménye 230 lóerő; egy lóerőnek csak 2,6 kg-ot kell mozgatnia! Alapvetően a jó gyorsulásra és nem a nagy végsebességre van belőve a váltó áttételezése, ráadásul elektronikusan 160 km/h-ban korlátozzák a végsebességet.
A Tata Super Nano fejlesztése még folyamatban van, a mérnökök terveik szerint 2015 közepére készülnek el a finomhangolással. Azt nem tudjuk, mi a célja a JA Motorsport-nak az autóval, hiszen az közúti használatra nem alkalmas, és márkakupát se terveznek – azonban bárkinek építenek még egy ilyet, ha hoz egy autót és fizet nekik 9,9 millió Ft-nyi rúpiát. Akinek nincs ennyi pénze, annak a 624 köbcentis gyári kéthengereshez kifejlesztett turbófeltöltővel kedveskedik a műhely.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!