A Porsche 911-es kínálatban hagyományosan az alacsony tömegű, nagy teljesítményű szívmotorral szerelt példányok kapják a versenysportra utaló GT3-as elnevezést. Azonban a német Kaege cég alkotása alapján vannak olyan ügyfelek, akiknek még ez az autó is túlságosan sok kompromisszumot jelent, ezért még tovább hegyezik a konstrukciót.
Egy, a 997-es generációhoz tartozó Porsche 911 GT3-as saját tömegéből faragtak le további 60 kg-ot a német tuningcég ménrökei, például a 19 colos könnyűfém felnik a Michelin Pilot Cup2-es abroncsokkal 13,5 kg-os megtakarítást jelentenek, a sportkipufogó 7 kg-ot spórol, ezen felül a Sachs sport kuplung, a műanyag hátsó szélvédő, és az utastér szó szerinti lecsupaszítása – a beleértve a középkonzol kipucolását is – csökkenti a saját tömeget.
Természetesen a 3,6 literes hathengeres boxermotorhoz is hozzányúltak, a kipufogórendszer cseréje mellett átprogramozták a vezérlőelektronikát, amely 432 lóerőre növelte a teljesítményt. Szóval 60 kg mínusz és 23 LE plusz a Kaege beavatkozásának eredménye, ami jól mutatja, hogy a Porsche mérnökei azért bőven hagynak tartalékokat a GT3-asban. Az i-re pedig a hetvenes évek kárpitjait idéző négyzetrács-mintás kárpit és az ehhez passzoló, a KRESZ-tartozékokat hordozó táska teszi fel.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!