A Wörtherseetour tuningtalálkozóra készítette a Škoda gyárban dolgozó gyakornokok csapata a FUNstar elnevezésű alkotást, a 23 fiatal szemmel láthatóan a pár évtizeddel ezelőtti, és időközben igazi kultmobillá előlépett Felicia Fun-t szerette volna megidézni. Azonban most csak egy kétszemélyes fülkére futotta erejükből.
Talán azért nincs padlóba hajtható második üléssor, mert csak egy ötajtós karosszéria, nem pedig egy kombi volt a kiindulási alap. Ebből faragtak pickupot, amely során levágták a tetőt, befalazták a hátsó ajtókat, és persze alaposan megerősítették a padlólemezt és az oldalfalakat is, hogy ne rogyjon össze az egész.
Rozsdamentes acéllemezekből készítették a platóbélést, ami rögzítési pontok híján kevésbé praktikus, cserébe annál látványosabb, és őszintén, jelen esetben ez utóbbi számít igazán. A motortérben egyébként az 1,2 literes TSI 122 lóerősre tuningolt változata dolgozik jobb híján, a fiatalok elképzelése szerint az 1,8 literes benzines turbómotor került volna ide, azonban annak egyszerűen nincs elég hely az orrban, ezért maradt a gyári erőforrás, amibe azért belepiszkáltak egy keveset, szám szerint 17 lóerőnyit.
Persze a hatalmas szellőzőnyílásokkal megszakított motorháztető többet sejtet, de hát ilyen az élet. Szürke-fehér lett a karosszéria, amelyet a márka jellegzetes zöld színével bolondítottak meg, még a LED-es menetfény is ilyen színben világít. Az Octavia RS-től kölcsönözték a 18 colos felniket, az utastérben sportkormány és -ülések, valamint egy 200 wattos mélynyomóval rendelkező hifi jelenti a változást. Sajnos nem kell reménykedni, hogy visszatér a Škoda kínálatába a személyautó alapú pickup, a gyár ragaszkodik hozzá, hogy egyedi alkotás marad a FUNstar.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!