Minthogy a nemrégiben bemutatott Trabant Cabrio egyik különlegessége volt, hogy teljesen legális, engedélyezett átépítés történt, itt külön kiemeljük, hogy jelenleg ennek a kocsinak nincs érvényes papírja, így a tulaj neve is maradjon rejtve. De mielőtt bárki is elítélné, már „intézés” alatt áll az új forgalmi, csak éppen az autó egy darabig ki volt vonva a forgalomból, így bizony akad befizetnivaló.
A Lancer nem jelent újdonságot a gazdájának, már hét éve az övé. 2010-ig rengeteg tuningbulin megfordult, igaz, fehérben és más holmikkal a lemezei alatt. Aztán jött a váltódarab, történetesen egy Passat, így a Lancer parkolópályára került. Aztán ahogy jött, úgy ment is a VW, a Lancer pedig előbújt a garázsból, hogy új életet kezdhessen. Ezt pedig nem tehette akárhogyan, a gazdája alaposan nekiesett.
A motoron kívül szinte minden módosult
Minthogy ezt a kocsit szereti a rozsda, így alapos lemezmunka következett. Ennek során eltüntették a hátsó ajtó kilincseit, a díszléceket, a tetőantennát, az oldalindexeket, a hátsó lökhárítót pedig lesimították. A gépháztetőt összedolgozták a hűtőmaszkkal, amit előtte precíz flexszeléssel jeltelenítettek. A lakatolás óta télen nem járt a szabadban a kocsi. Ezután jöhettek a finom dolgok: a fényszórókat a Távol-Keletről rendelték meg, itthon ilyen nincs, sík üveges, fekete házas, fekete oldalindexekkel.
Az első lökhárító szintén nagyon ritka, 1996 utáni full extrás Lancer kombiról való, amely Libero lökhárítóként is ismert, a 4G63T EVO-blokkos Lancer kombin is ez volt. Az autó megjárt két fényezőt is, egyiknek sem sikerült igényesen elkészítenie, így hősünk a garázsában (ami elég jól felszerelt), maga fújta le. S hogy milyen színre: alapozószürke, ami ugye eleve matt. Erre kerültek fel a ma divatos graffitik és matricák egyedi elegyben. A motor maradt a gyári szívó 1,6-os, nem is érdemes hozzányúlni, mert olcsóbb beépíteni egy erősebbet kompletten, így csak szépészet történt, például a szelepdekli lefestése.
Viszont érdemes jobban körbenézni a motortérben, és máris feltűnhetnek a tornyok tetején a D2-es sportfutómű állítószemei. Bizony-bizony, ezen a Lanceren olyan változás történt, amit kevesen vállalnak. A futóművet egyedileg rendelték az autóhoz, a D2 Racing gyártotta az USA-ban, a szállítás beletelt 4 hónapba (ahhoz képest nem sok, hogy az árára 2 évig spórolt a tulaj). Ilyen air ride igazán unikum: 36 fokozatban állítható csillapítással, 3D-s toronycsapággyal, állítható dőlésszöggel és utánfutással. A palack és a kompresszor a csomagtartóba került, de még nincs kész a környezetük.
Sokkal jobban fest az utastér. Az üléseket, az oldalkárpitokat fehér textilbőrrel húzták át, a betétek feketék. Kapott a kocsi kis sportkormányt és készül a hifi kiépítése is. Amíg ez meglesz, hallgatható a jellegzetes kis japán sportkipufogó, és megcsodálhatók a polírozott Keskin KT5-ös felnik elöl 7×15, hátul 8×15 colos méretben, robbantott 165/50 R15 gumikkal.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!