A kilencvenes évek közepén döntötte el a Porsche, hogy az FIA GT1-es kategóriájában is versenyez, a 911-esből épített versenyautóból a homologizáció által megkövetelt 25 rendszámos példányt készítették el – az autók ma ritkán jönnek elő a gyűjtők garázsainak mélyéről. Hasonló stílust követ a brit Vale Automotive által a Boxstert átalakító GT1-es karosszéria-készlet; azért nem a Cayman kupét vették alapul, mert akkor eltérő lenne a tetővonal.
Jelentősen kiszélesítik elöl-hátul a karosszériát, a hosszt is megnövelik, és a legújabb versenyautók mintájára függőleges légterelőt is elhelyeznek a tető folytatásában. Most tartanak ott, hogy a számítógépen elképzelt megjelenést a gyakorlatban is megvalósítsák, úgy számolnak, hogy az első karosszériakészlettel februárra végeznek, azt követően már csak ügyfeleket kell találni, akik aztán átalakítják a Porsche Boxsterüket egy látványosabb, de a nagyobb méret és tömeg miatt kevésé sportos autóra.