Bár sokan próbálkoznak a legkülönfélébb sportkipufogókkal, azonban általánosságban kijelenthető, hogy csak a jobb minőségű gyártók termékei képesek a hangi adottságok tekintetében legalább megközelíteni például egy Maserati vagy egy Mustang karcos bömbölését.
Ennek az oka számtalan tőről fakad, és a legtöbbször nem csak a kipufogórendszert kell hibáztatni érte, hiszen hiába tennénk fel egy 2-300 lóerős dízelautóra egy luxuskategóriás sportautó komplett szisztémáját a leömlőtől a dobig bezárólag, a hang megmaradna átlagosnak, vagy mondhatni erőtlennek. Rengetegen próbálkoznak ugyan különféle praktikákkal, de a leghatásosabb megoldást eddig egy a luxuskategóriás gépjárművek gyártói által is használt technológia továbbfejlesztése, a hanggenerátor adta, amivel akár egy többéves, átlagos dízeles vagy benzines gépjárműnek is olyan hangot adhatunk, mint egy luxuskategóriás sportkocsinak.
Mi az a hanggenerátor?
A hanggenerátor egy a gépkocsi kipufogójától teljesen független kiegészítő, egy olyan hanggeneráló modul, mely az autóból kiáramló hang frekvenciáját a saját beállításainkhoz képes igazítani – legyen az akár kellemes dorombolás, akár bestiális ordítás. A rendszer előnye, hogy mindezt a gyári kipufogórendszer módosítása nélkül érhetjük el, tehát felszerelésével semmilyen visszafordíthatatlan változtatás nem történik majd, sőt mi több, lehetőségünk nyílik arra, hogy egyetlen gombnyomásra előhozzuk az autó gyári hangját, így bármikor, akár menet közben is váltogathatunk a sportos bömbölés és a család szállítására alkalmas nyugodt duruzsolás között.
A működését tekintve a hanggenerátor teljesen valós időben, tehát aktívan, az autó központi elektronikájához csatlakozva tudja módosítani a kiáramló hangot, méghozzá megfelelő dinamizmussal a gázadás, illetve a fordulatszám tekintetében. Így minden gázfröccs, minden gyorsítás vagy motorfékezés a mi beállításaink szerinti módosítással, azaz a kívánt hangszínen és intenzitással tör elő a modulból. Mindehhez ráadásul nemcsak a kipufogórendszeren, hanem akár az autó belsején sem kell módosítanunk, hiszen az eszközt egy Bluetooth-alapú kezelőegységgel tudjuk testre szabni, amihez a teljesen magyar nyelvű kezelőprogramot feltelepíthetjük Android- vagy iOS operációs rendszert használó okostelefonunkra. Ennek jóvoltából úgy módosíthatjuk autónk hangját, mintha egy egyszerű mobiljátékkal ütnénk el az időnket!
A kérdéses applikáción belül szabadon módosíthatjuk a kiáramló hang karakterisztikáját és hangerejét, sőt mi több, menthetünk előre beállított profilokat, melyek között bármikor, akár még menet közben is szabadon válthatunk, így ha egy előzéskor szeretnénk egy hangzatos gázfröccsöt adni, csak kérjük meg a mellettünk ülőt egy rekesztő Ford Mustang-profil kiválasztására, és máris feldübörögnek a lóerők. A beállítások tekintetében rengeteg lehetőség vár ránk, így garantáltan még hosszú hónapok után is találhatunk magunknak izgalmas megoldásokat és hanghatásokat a kapcsolódó applikáció segítségével.
Akár visszadurrogás funkcióval is
A fentiekben elhangzott előnyök és lehetőségek mellett a hanggenerátor kapcsán nagyon fontos kiemelni, hogy a manapság alkalmazott technológia már annyira fejlett, hogy akár még visszadurrogás funkció is kérhető hozzá a prémium megoldások kedvelőinek, ami még realisztikusabbá teszi a modul által kiadott hangokat. Ez egy a kipufogórendszertől teljesen független eszköztől kifejezetten nagy pozitívum, de erre a listára írhatjuk még azt, hogy a csatlakozás a legtöbb CAN-hálózattal rendelkező autó esetében megvalósítható, miközben a gépjármű központi számítógépében nem lesz módosítás vagy felülírás, tehát a hangmodul csak bővíti a rendszert, nem veszi át más alkatrészek feladatát.
Fontos tudni még a hanggenerátorról, hogy maximálisan az ismert gyártók által is használt megoldásokra és technológiákra épül fel, hiszen a Maserati, az Audi, sőt a BMW is gyakran alkalmaz ilyen hangmódosítást a prémium kategóriás modelleken, ez az eszköz pedig egy kompakt, sőt módosítható csomagban hozza el nekünk mindezt – méghozzá márkától függetlenül. Egy sportkipufogóval összehasonlítva tehát kijelenthetjük, hogy a hangmodul lényegesen egyszerűbb, kényelmesebb és sokoldalúbb megoldás, hiszen míg előbbivel kapcsolatban rengeteg probléma jelentkezhet a felszerelés és a működés során, nem mellesleg pedig csak egyetlen hanghatás csikarható ki belőle, addig egy hangmodul felszerelése egyszerűbb, biztonságosabb, nem kell kidobni az eredeti kipufogót, mindemellett pedig szinte végtelenül sok hanghatást kapunk tőle.