Még 2003-ban vásárolta az édesapja azt az 1976-ban gyártott Volgát (leánykori nevén GAZ 2401), amely annyira lelakódott az évek során, hogy 2011 tavaszán le kellett állítani. Ezt követően fél évvel került az autó az egyébként is Volga-rajongó emberünkhöz, aki csak altek123rus néven ismerünk. Ez után nem volt megállás.
A téli építési szezon alkalmából, mindösszesen 2 hónap alatt elkészült a karosszéria kupévá alakítása. Az első és hátsó szélvédőkeretek megdöntésével 13/16 centivel került lejjebb a tető, a B oszlop hátrébb került, a hátsó ajtók maradéka be lettek hegesztve, az első ajtók hosszabbak lettek. Egyedül az oldalablakokat kellett újragyártani, amiket plexiből alkottak meg. Elöl, oldalt és hátul új fémlemezek hozzáadásával lett lefelé megnyújtva a karosszéria, de ez még nem volt elég.
A stílus miatt a lemezfelni mellett tartott ki az építő, csak itt is extrém átalakításokat végzett. 16 colos Lada Niva felnikből indult ki, amelyekbe aztán eltérő szélességű lemezcsíkokat hegesztett be, a hátsó felnik 33 centiméter szélesek! Az idei szezonban aztán több tuningautó-találkozón is részt vett az egyedi alkotás, mindenhol nagy sikert aratott, de altek123rus hamar rájött arra, hogy még mindig nem elég extrém az autó. Negatív kerékdőlés kell neki. Nem volt egyszerű a mutatvány, hiszen hátul a merev tengely végére kellett szöghajtásokat szerelni, és elöl is alaposan át kellett alakítani a felfüggesztést, de végül sikerült a nagy műtét, és már első éles bevetésén is túl van a terpesztő Volga kupé.
A AMT Eurasia 2012-es show-ra saját kerekén jutott el az autó, minden műszaki probléma nélkül letudta a 140 km-es távolságot. Egyesül fokozott gumikopás jelentkezett, de ez természetesen, hiszen az autó-abroncsokat nem arra méretezik, hogy az oldalfalukon gördüljenek. Az utastérben az átalakított karosszériát merevítő kereten kívül a láncból saját kezűleg hegesztett kormánykerék és a meghosszabbított váltókar érdemel említést, a gyári 2,5 literes négyhengeres motorhoz – egyelőre – nem nyúlt az alkotó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!