A CJ-modellsorozatot váltotta az 1986-ban bejelentett Jeep Wrangler, amely leginkább azzal akart eltérni a korábbiaktól, hogy szögletes fényszórókat kapott, majd az 1996-os frissítésnél visszatértek az eredeti dizájnhoz. Pontosan ebben az időszakban, 1991-ben alapították meg a Quadtratec nevű céget, amely mára a világ legnagyobb, Jeep-kiegészítőket forgalmazó vállalkozásává vált, és az évfordulóra a kilencvenes évek elejét idéző autót építettek, amelynek YJL a neve – utalva a harminc évvel ezelőtti YJ és az aktuális JL generációra.
A fényszórók mellett a kerékjáratok megjelenését is szögletesebbé tették, a felfüggesztést 9 centis emeléssel látták el, és emellett nagyobb átmérőjű abroncsokat (37 colos Mickey Thompson Baja Boss) abroncsokat is szereltek a 17 colos felnikre. A színvilág nem véletlen, a Quadratec alapítójának tulajdonában lévő – anno édesapja által vásárolt – YJ Wranglert idézi a homokbarna szín. A csőből készített ajtók mellett a legmodernebb Alpine érintőképernyős fejegység is ott van a Quadratec YJL fedélzetén, utóbbi off-road műszereket is képes megjeleníteni, és előre telepített off-road térképek alapján tud navigálni úttalan utakon is.