Noha az UAZ autógyár hamarosan befejezi a 469-es típus sorozatgyártását, az amerikai Devolro tuningcég most jött rá, hogy micsoda remek autóról van szó, úgyhogy jövőre megkezdi annak forgalmazását az Egyesült Államokban. Nem munkagép, hanem igazi luxusterepjáró lesz a átépített parancsnoki UAZ, amelyet az arrafelé szintén félhivatalos csatornákon keresztül értékesített Mercedes G-osztály ellenfeleként akarnak piacra dobni.
Ehhez tudni kell, hogy a Devolro tuningcég kifejezetten zord megjelenésű terepjárókat készít jellemzőek pickupok alapján, a legnépszerűbb alkotásuk a Diablo nevű autó Toyota Tundra alapon, 150-400 ezer dolláros áron – azért ilyen nagy a szórás, mert akár páncélozást is kérhet az ügyfél a 650 lóerős V8-assal szerelt autóhoz. A „mindent eltaposok, ami az utamba kerül” stílus népszerű Oroszországban is, és amikor a Devolro tulajdonosa, Eduard Orlov Oroszországban járt, ellátogatott az UAZ gyárba is.
Mivel leállnak az UAZ 469-es gyártásával, csak annyiban tudott megegyezni a gyárral, hogy évente mintegy 200 darab használt példányt szednek össze az amerikai megrendelőnek, majd ezeket helyben teljesen felújítják (alváz, karosszéria, utastér, hajtáslánc) és modernizálják. Kétféle Cummins dízelmotor – 2,5 liter, 160 LE, 3,0 liter, 210 LE – közül választhat majd a megrendelő, fényezés helyett kérhet majd alvázvédőhöz hasonló műanyag bevonatot is a karosszériára. Az első felújított UAZ Hunter terepjárók 2016-ban érkeznek majd meg az Egyesült Államokba, a vételárral kapcsolatban nincsenek információk.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!