Az Egyesült Államokban működő DDMWorks nevű tuningcég vállalkozott a feladatra, hogy az egyébként sem a lassúságáról híres Ariel Atomot megvadítja. Nem kicsit, hanem nagyon. Ehhez az USA-ban forgalmazott, 2,0 literes GM turbómotorral szerelt példányt vettek alapul, a motort 700 lóerősre tuningolták!
Ez egyben azt jelenti, hogy a blokk kivételével nem sok minden maradt a régi. Speciális, kerámia-bevonattal ellátott dugattyúkat kapott a 2,0 literes motor, megerősített hajtókarokat, és az Ariel által a motorra szerelt M62 kompresszort kiegészítették egy Garret GTX 3076 turbófeltöltővel, hogy magas fordulaton is legyen elég ereje az erőforrásnak. A mechanikus feltöltőnek víz-levegő, a turbónak levegő-levegő intercoolere van. Újak a befecskendező fúvókák és a benzinpumpa is, hogy elég üzemanyag tudjon az égéstérbe jutni. Az egyedi kipufogórendszert is kerámia-bevonattal látják el. Az eredményt, mármint a 700 lóerős maximális teljesítményt méréssel is bizonyítják.
Meglepő módon a felfüggesztésbe-fékbe nem nyúlnak bele, a motor teljesítménynövelésén kívül egyedül a kerekeket érinti az átalakítás, elöl 225, hátul 275 mm széles Toyo R888 abroncsokat kap az autó, elöl 16×7, hátul 17×9 colos felnikre szerelve. Azzal nagyon is tisztában vannak az alkotók, hogy a 658 kg tömegű, 700 lóerő teljesítményű autó nem játék, épp ezért melegen ajánlják a vásárlónak, hogy speciális vezetéstechnikai képzésen vegyen részt a saját testi épségük megőrzése érdekében. A biztonság kedvéért az Ariel Atom 700-nál egy kapcsoló segítségével csökkenteni lehet a teljesítményt 575 vagy 450 lóerőre. Ami azért mindig legalább másfélszerese a gyári 300 lóerőnek…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!