A Saitama Institute of Automotive Technology diákjainak egy csoportja valósította meg a meglehetősen rendhagyó GR Yaris Jr elnevezésű autót, amely még vadabb az eleve egyedi karosszériával és 1,6 literes turbómotorral szerelt utcára szabadított raliautónál.
A kiindulási alapot egy Toyota iQ karosszéria jelentette, amire aztán az aktuális kisautó lámpáit építették rá, a lökhárítók miatt jelentősen kiszélesítették a karosszériát. Eközben a karosszérialakatolás mellett az üvegszálas műanyaggal való munkát is gyakorolták a diákok. Az autószerelés fejezettel sem spóroltak, hiszen kidobták az előre beépített gyári motort és hajtásláncot, helyette a hátsó ülések helyére került egy Kawasaki ZX-14R-ből származó 1441 köbcentis, 211 lóerős (154 Nm) négyhengeres, ami a motorkerékpár váltóján keresztül hajtja a hátsó kerekeket – ennek megfelelően nincs hátramenet, de ez mellékes ennél az alkotásnál, ahol a kipufogót a hátsó oldalablakokon vezetik ki…
Hivatalosan a január közepén megnyíló Tokyo Auto Salon tuningkiállításon áll majd a nagyközönség elé a vizsgamunkának számító Toyota GR Yaris Jr, amelyet alig 3,5 hónap alatt állítottak kerékre a szakmát csak tanuló fiatalok.