A német JE Design előszeretettel foglalkozik SEAT gyártmányokkal. Legutóbb is egy spanyol autót szabtak át, hadd legyen vagányabb és fiatalosabb a céges ügyfelek szája íze szerint összerakott Exeo.
Kiderült ugyanis, hogy a típust nem csak a cégek vásárolják, viszonylag kedvező vételára népszerűvé tette a kategóriájában, főleg az egyértelmű Audi-vérvonal miatt.
A kombit látványosabban kozmetikázhatták
A JE Design alaposabb átépítésre szánta el magát. Alapmodellként a kombi Exeót, az ST-t választották, amely amellett, hogy sportosabb jelenség, kapósabb is. Teljes optikai készletet fejlesztettek az autóhoz: az első-hátsó lökhárítótoldat a gyári elemekre illeszthető, új a márkajel nélküli hűtőmaszk, a kétrészes küszöbidom és a hátsó szárny. A SEAT Exeo természetesen nem csupán kívül változott meg, az utasterét is alaposan átszabták. Az üléseket és a kárpitozott elemeket szürke-kék bőrrel húzták át, a varratokat kék cérnával öltötték. A műanyag váltózsák helyett is igazi bőrből szabtak újat, és bevonták a könyöklőt is. Kérésre az üléseket is lecserélik, a sportülések masszázsfunkcióval bírnak!
Hogy a motorteljesítmény is megfeleljen a felsrófolt kinézetnek, a dízel és a benzines Exeóhoz egyaránt kínálnak motortuningot. A gyárilag 170 lóerős 2.0 TDI motor teljesítményét 205 lóerőre emelik, míg a nyomatéka 350-rol 385 Nm-re nő. A 211 lóerősként induló 2,0 literes, benzines TSI-motor a tuning után 270 lóerőt tud, a nyomatéka pedig 320-ról 390 Nm-re emelkedik. Mivel a erőtöbblet „láthatatlan”, a JE Design dupla, 80 mm-es torkolatú sportkipufogódobot szerel fel.
A futóműtuning sem marad le a kínálati listáról: fixen 35 millimétert ültetnek sportrugókkal, vagy a KW állítható sportfutómű-készletét szerelik be, amellyel az ültetés mértéke 20 és 55 mm között szabályozható. Felniként a Multispoke típust választották grafitszínben, 235/35 R19 méretindexű gumikkal.