Doma Krisztián már jó régen, 2004 decemberében vásárolta az autót, kifejezetten arra a feladatra, amire tervezték, azaz munkára. Két évig nyúzta a derék Peugeot Boxert, amikor felmerült benne az átépítés gondolata. A tuningbulikon pick-upokon és a VW Transzporter különböző generációin kívül más átépített haszonjárművet nemigen látni. Sőt nem csupán itthon, de még Nyugat-Európában sem.
A tuningot Krisztián az internet böngészésével kezdte, ott akadt rá a H&H Design csapatra – a kreatív gárda munkáiból már többet is bemutattunk. Gyorsan felvette velük a kapcsolatot, a dolgok megbeszélése után pedig el is kezdődött a munka. A karosszéria átalakításával kezdték, volt itt rendesen lemezmunka és műanyagozás is. Kellett rögtön egy nagy dobás, ez pedig a BMW E36-os fényszóróinak beillesztése volt. Persze ez utóbbiaknak is a tuningos, nappali fényes változatai kerültek az autóba, a beszereléshez átszabták a lemezeket és morcosították a motorháztetőt.
Ha már dolgoztak a gépháztetőn, egy légbeömlőt is vágtak rá. Hasonló beömlőket metszettek a sárvédőkre is, míg az ajtókon lefalazták a kilincseket és zárakat. Minthogy az első fényszóró adta a mintát, az összes lámpában LED-esre cserélték az izzókat.
Az Audit is beszervezték a játékba
Tavaly tovább fokozták az átépítéseket, s leszerelték a kétfelé nyíló hátsó ajtót is. A helyére személyautós felfelé nyílót szerkesztettek, amely a lámpák tetejétől nyílik, az ajtót alul szintén lefalazták. A műanyagokat Plasztik készítette a kocsihoz. Az első lökhárítót öt ködlámpafészekkel és az Audiktól kölcsönzött nappali fénnyel alkotta meg, valamint a hatalmas küszöbidomokra az első kerék mögé és a hátsó elé is nyitott légbeömlőket. Hátsó lökhárítót később kapott a Boxer, ugyancsak Plasztiktól.
Már csak egy jó színt kellett találni a gyári piros helyett. Elsőre mályvaszínűre fényezték az autót, így futott egy darabig. Utána újabb fényezést kapott, alul grafit-, felül pedig narancs- és bordó színnel. A kocsi a hátsó ajtó átalakítása után kapta meg mai színét, amely a BMW X1-es színválasztékából állt össze, barna alappal, aranyszínű betétekkel, bézs választóvonalakkal. A megfelelő összképhez ütős felni is kellett, de ez sem volt könnyű feladat. Végül az Audi Q7-es könnyűfém keréktárcsáit tették az autó alá, 18 colos méretben, 245/50 R18-as gumikkal – érdekes, hogy a nagy lemezfelület mellett szinte kicsinek hatnak a nagy kerekek.
Ilyen jelentős módosítások után az utasfülke sem maradhatott érintetlen. Flokkolták a teljes műszerfalat, ajtóburkolatokat és szinte minden műanyagot, persze több színben. Bőröztek is gazdagon, így járt az előre beszerelt két SEAT Leon sportülés is. A jobb oldali beépítéséhez kiszedték az eredeti páros ülést, és a bal vezetőoldali ülésvasat hegesztették be, hogy beépíthető legyen a sportfotel. Kellett még hifi, de komoly. Pioneer cuccok kerültek az autóba, de annyi, mintha szállításra pakolták volna be őket. A DVD-s fejegység az ajtókba és a hátra beszerelt erősítőkhöz küldi a jeleket, amelyek táplálják a fej fölé beszerelt mélynyomókat, valamint a bőrözött ajtóburkolatba épített középsugárzókat és a feljebb integrált csipogókat. S akkor még nem szóltunk az egykori raktérbe hanyagul ledobott nagydarab mélyládáról.
Dobozos furgonból egyterű apartman
Egyébként a második hifi átépítéskor nyitották egybe a rakteret és a fülkét a válaszfal kibontásával. A lemezdoboz hangos volt, télen meg hideg, így rezgéscsillapító lapokat illesztettek be és 6 mm vastag mdf-lapokkal burkolták a lemezeket, miután tíz centiméteres üveg-kőzetgyapot szigetelést tettek alá. A kényelemről és a raktérben rejlő egyéb lehetőségekről egyedi ágy gondoskodik! Persze a végső változatban nem a csupasz falapokat bámulják majd a vendégek, nem is illene a szőnyegpadlóhoz. Be lesz bőrözve az egész doboz belülről.
Ez eddig oké, de a tuning nem igazi a motor fejlesztése nélkül. A 2,5 literes dízel mechanikus adagolós, chiptuning tehát nem segíthet rajta. A megoldást egy nagyobb turbó és némi adagolótuning jelentette, amitől elszabadultak a paripák! A változtatások olyan jól sikerültek, hogy a gyári kuplung három hónap alatt feladta a küzdelmet. Így megerősített szerkezetet gyártottak egyedileg az autóba, de még ebből is minden évben elhasznál egyet a jármű. Már csak azért is, mert időközben a GT-20-as turbót kicserélték még nagyobbra, GTV-22-esre, ami 1,5 báros töltőnyomásával igencsak mozgékonnyá teszi a vasat! Persze nagyobb a töltőlevegő-hűtő is, a kipufogót a Janó Dob készítette egyedileg, a váltót is szétszedték és meghosszabbították a fokozatokat. Így már lehet gyorsfuvarokat bonyolítani, vagy inkább csak lehetne, mivel Krisztián már kivonta a munkából a feljavított autót!
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!