Az egyik texasi autótelepen betört hátsó ablakkal jobb sorsát váró Hummer H2-es talán nem is remélte, hogy topvasként kezdhet új életet. Amcsi gyerek megrágta, magyar gyerek gyógyítja. Amint a kocsi pár hetes utazás után megérkezett Magyarországra, lassan körvonalazódott, hogy mi lesz belőle: felújítják, de nem az eredeti formájában.
Túl sok fantázia ugyanis nem volt a gyári metálszínben és a minden amerikai bérautóra jellemző megfáradt, szürke bőrkárpitban.
Az autó tulajdonosa, Oroszi János olyan csapatot keresett, amelyik mindent összerak az autón, nemcsak a tuningot vállalva, hanem a szükséges karbantartási munkákat is. Ugyanis a kinézetén túl az autó műszaki állapota is szomorúságra adott okot. Végül a budapesti autó Pécsett, az O.CT Tuningnál kötött ki, ott vállalták az átépítést.
Mindent ki, aztán mindent bele!
Kiszerelték a futóművet, a hűtőt, leszedték a kipufogót, kibelezték az utasteret. Öt héten át tartott a politechnikázás, annyi feladatot adott az autó. Minden szerkezeti részt felújítottak, a futóműelemeket át is fényezték, ahogy a differenciálművet is. Ez utóbbi piros lett, akárcsak a stabilizátor, a felújított féknyergek, a vonószemek és az első kartervédő. A régi kipufogót nem tették vissza, helyére a katalizátortól hátrafelé egy igen meggyőző hangú Magnaflow sportkipufogót szereltek fel két krómvéggel. A gyári légszűrőház helyére sport direktszűrő került, ami a kipufogótuninggal karöltve plusz 10% teljesítményt szabadított fel a nagy V-motorból.
Nagyvilági csillogás és bérprogram
A kocsi új színt is kapott. A lemezeket fehérre fóliázták, a kiegészítő műanyagokat pedig fehérre fújták. Kivétel ez alól a hűtőmaszk és a gépháztető közepe, amelyet feketére festettek, illetve szintén fóliáztak. Nagyon sok fekete kiegészítő karbonmintás, sőt annak is egy spéci, aranyszálas változata: fellépők, tetőlécek, motorháztető-zárak, kilincsfészkek. A karbonbevonat a lapunkban már bemutatott víztranszferes technológiával készült, igen élethű minőségben.
A felnik 22 colos Status Canon modellek, 305/45 R22-es Lexani Roadian HP gumiabroncsokkal. Elöl LED-es nappali fényeket vetettek be, s a kocsi alá és a sárvédőfészkekbe is fénydiódás világítás került. Mindez távirányítóval vezérelhető, a LED-ek színe zöld, kék, piros és sárga lehet, de villoghat, színt keverhet és futófényt is szórhat – szóval lehet vele játszani.
Az utastér nemkülönben játékos. Újrafogalmazták a belső kárpitozást, minden fehér bőr és karbon. Karbonmintás a teljes műszerfaltömb, a középkonzol, az ajtóburkolatok. Az üléseken túl bőrbe húzták a kormányt, a könyöklőt, az ajtóbetéteket és az ajtókönyöklőket. Az ajtók térképzsebeire látványos „Hummer” feliratok kerültek. Új multimédiát építettek be dupla dines fejegységgel, fejtámlamonitorokkal. Nem csoda, hogy ha az autó mély kipufogómorgás kíséretében végiggördül az utcán, még az is utánafordul, akit amúgy hidegen hagy a tuning. Sőt, különös karrierje kezdődött a Hummernek, villantós autónak bérbe vehető, miután cégek demoautóként, fotósok pedig „háttértémaként” tartanak rá igényt. Sokkal jobb sors, mint Amerikában egy bontóban enyészni…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!