A matricamontázsok reneszánszát éljük a tuningvilágban, s már nemcsak az üvegeken, vagy a motorháztető belsején, hanem a külső lemezeken is. Néha a fél autót elfoglalják az ügyesen összeollózott és gyakran profin fóliára nyomtatott underground-művésztermékek. Nyizsnyoszki Péternek sikerült újat mutatnia.
A Golf II-es egy autószalonban volt sofőrautó, ahol csak egyetlen ember vezethette, aki amikor meghallotta, hogy eladják, majdnem sírva fakadt. Egy jó állapotú 1990-es 1.6 GTD, a szokásos betegségekkel (tankbeöntőnél, sárvédők alsó részénél rohadással). Így helyből rajtolt a kasztnimunka, és persze a módosítások sora. Felkerültek a kései Golf II-esek nagy lökhárítói, lekerült a vonóhorog, csakúgy, mint a hátfalembléma és a zárfészek. Javították a fényezést, de 80%-ban maradt a gyári.
A következő megmozdulás a hifi kiépítése volt, Sony GT Series cdx-GT315C fejegység hajt két Blaupunkt kétutas szettet az első-hátsó ajtókárpitokban, a kalaptartón két kisovált, plusz a csomagtartóban egy négycsatornás erősítőnek ad jelet, ami 25-ös mélynyomót táplál – a beépítés még nem teljesen kész. Bekerült néhány komfortholmi, mint központi zár, hátra mágneses csomagtérnyitó, riasztó és bicskakulcs. A műszeregység és a kapcsolók nem világítottak, így LED-eket kaptak. Ügyes a gyári középbox és egy Vento kardánboxának házasítása, ráadásként bekerült ide egy turbónyomás- és egy olajnyomásmérő műszer is. A szakadt váltógomb helyett egy Audi TT adott másikat. Az üvegeket fóliázták.
Amikor a mintás függöny színre lép
A Golfra fénykorának ütős felnije, az ATS Cup került fel, 195/50 R15-ös gumikkal. A régi presztízs négylámpás frontját előbb kétlámpásra váltotta Péter, majd Jetta-arcot kapott a kocsi. A lámpákra füstfóliát ragasztott, hátra pedig GTI-lámpákat szerelt be. Plusz lóerőket az adagoló átalakításával nyertek, a 6,0 literes fogyasztás megtartásával. A futómű alaposabban átalakult, előre-hátra állítható magasságú gátlók és rugók kerültek.
Egy balszerencsés délutánon aztán összetört a VW bal eleje. Némi húzatás és kalapálás után plusz egy sárvédő segítségével hamar visszamehetett az utakra, de nemigen maradt pénz a fényezésre. Péter feltalálta magát, alapozófesték, mattfekete, matt lakk és függöny kombinációjából otthon alkotta meg a mintát. Ki matricának, ki airbrushnak nézi, de osztatlan sikert arat, talán elsősorban az ötlet képtelensége miatt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!